Gå til innhold

Må alle forfattere gi ut boken på sitt ekte navn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann å være helt anonym?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går an å gi ut ei bok under pseudonym ja. Dvs "falsk identitet". Mange kjente norske forfattere som har gjort det blant annet :)

Skrevet

Og også helt ukjente... "Kongepudler" (som tar for seg den yngste delen av kongefamilien med venner) er vel det første eksemplet jeg kommer på. (Og noen fagbøker om datasikkerhet, men de er nok ukjente for de fleste her)

Skrevet

det har jeg også tenkt på, men så har jeg innsett at når jeg ikke greier og være anonym på dib på tross av X antal forsøk så tviler jeg på at jeg vil greie det med en bok heller ;-)

Skrevet

hvorfor skrives det fagbøker om datasikkerhet under pseudonym? Det hørtes litt interessant ut syns jeg... er det for å unngå kjendisstatusen som kan følge med suksessfull bokutgivelse? eller er det for å minske risikoen for å ligge på bunnen av havnebassenget med sementsko etter et internt oppgjør i den shady delen av datamiljøet fordi man har kommet med upopulære påstander i nevnte bokutgivelse?

Skrevet

Ja,jeg har ikke tenkt å gi ut noe under eget navn, om prosjektet jeg jobber med for tiden noengang blir utgitt.

Det er altfor mange ting der som vil såre altfor mange helt unødvendig,så jeg hadde tenkt å ta en feig en:

signert Stina Nordlys

.............eller noe sånt ;o)

Skrevet

Andre Bjerke skrev under pseudonymet Bernhard Borge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...