Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 hei, jegr ganske grønn mht vasking av babyutstyr. så her kommer noen spm: * jeg har arvet skinnpose, og vasket den på ullprogram i maskin med milo. holder det, eller må den også renses? * jeg har arvet vogn, bør jeg kjøpe ny madrass til vognbagen? hvor får jeg evt kjøpt det? * fikk en del nystrikkede klær av min mot til jul som må vaskes for hånd. er det nødvendig å vaske disse før bruk? evt bare lufte? * har kjøpt nye madrasser til seng, fra ikea. skal disse vaskes før bruk, eller holder det med lufting? takk for svar er spesielt interessert i svar mht skinnposen. den er brukt av min niese før, og litt grå/stiv, men som sagt vasket en gang. kan babgyen ta skade av en brukt skinnpose??? blir nesten litt hysterisk her, men det virker som om alle er så flinke og gjør alt så riktig...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 hei, jeg hadde ikke vasket en ny madrass til senga,luftet den og banket den med en klesbanker eller noe annet, kan jo være en det industristøv i madrasser.skinnposen bør du jo ikke gjøre noe mere med.vognmadrassen kan du vel bruke som den er , du skal jo ha skinnpose oppi vogna,nystrikket tøy,trenger du vel ikke vaske,bare rist det litt,hvis det er kommet noe "bøss" på det.syntes også noen virker helt hysteriske her ang.vasking.skinnposen kan du jo børste opp ull litt,så den ikke er så stiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå