Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Irriterer meg noe grenseløst. Tror hun er så veslevoksen. Typisk nordlenning.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Hahaha!! Veslevoksen bør man vel ha lov å være når man er mor? Og dessuten så er hun ikke nordlending,hun bor lenger nord enn det. Hvor dust kan man være? Idiotisk forsøk på å lage en tråd......les en bok i stedet....
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 "Tror hun er så veslevoksen" Hahahaha!!! Det du vil frem til er vel at hun tror hun er så voksen. Da er du veslevoksen.
lenej :o) Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 moahahahaahhaaa!!! vel, annie, du kan tenke deg at så mye du irriterer deg over meg, kan du gange med 4000 - så vet du hvor mye alle vi irriterer seg over sånne anonyme merkelige innlegg.. som er totalt usaklige.. c'mon u bitch!! say it to my face! e du redd førr å stå førr d du meine? nordlenninga e kuuul... å eg e skikkeli barnsli...
M-N & sassy-susie Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 NORDLÆNNINGA E DRITKUL!!!! Du må jo være førstyrra av førr mye eksos! Å TYPISK NORDLÆNNING... EHHHH.......?! en typisk østlænning e veslevoksen.. Her flyr vi verken rundt med sminke eller magkorte toppa, eller i jeans å jakker til 10tusen når vi e 12 år! da leke vi enda me dukker :-) Men østlænningan e veslevoksen! Her blir vi voksen når vi bør bli voksen....
lenej :o) Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 hahahaa!!! sikle, eg som er så redd for sama? nei.. er ikke så mye finnblod i meg nei! diedat go maid mun human? don it mahte samigiela. Du eatni lea okta stuorra gussabahta!!!!!
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Neh, er ikke typisk for en østlending (som kan skrive på bokmål eller nynorsk og ikke dialektspråk) å være veslevoksen. Ikke flyr spesielt mange rundt med magekorte topper - det var mote sånn i... Uhm... 1996 eller hva det var. Sminke bruker alle i hele norges land - ja, selv de i nord... Og jakker til titusen eller bukser for den del har folk i sør som i vest. I nord blir dere verken fortere eller saktere voksen. Bare så du vet det, liksom.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Var det en sameforbannelse du sendte på meg...? Jeg vet du har 100% fnnblod i deg.
M-N & sassy-susie Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 kjære råtta! må sei meg meeeeget ueni me deg! etter å ha bodd i nord å ett par-3 år i oslo... så vet eg litt ka eg snakke om.. å du, dialekta mi e eg meget stolt av, å etter ALLE diskusjonan her inne på DIB ang dialekte å dissing av dialekte bestemte eg meg for å konsentrere meg om å BARE skrive på dialekt :-) Å du finn meget mange jente på 12 år i magekorte toppa, å verdens største boblejakke over å ny-pult hårsveis i oslo! å ikkje så veldig mange her.. her e det poppis med joggebukse å læsta.... å bergans.. hehe... trur ikkje en eneste 12 åring her har hørt om canadian goose! å ja, sminke - antagelig kom den hit i 1996.. må være det du mente å ikkje toppa?? for eg kan ikkje huske å ha kjøpt så mye som en eneste øyenskygge.. å ikkje maskara heller før eg bynte på vgs... å ingen i klassen min som gjorde det heller... kanskje eg e unormal? blir ikkje å kjøpe mi datter silikon heller i en alder av 15 år, nokka som åsså fårekommer på østlandet... å jo... eg va plutselig voksen i en alder av 20 år.... hadde bodd for meg sjøl i 4.5 år.. å ja.. tatt mange valg aleina, å samen med mine foreldra.. å antagleig lært mye fordi eg slapp å vokse opp mitt i asfalten, å heller lære av lange avstanda, natur, å frihet!
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Greit - jeg klarer ikke å ta folk som skriver på dialekt seriøst. I hvert fall ikke nordlandsdialekten - hater den. Jeg kjenner ingen 12 år gamle jenter som har magekorte topper. De eneste jentene på den alderen med magekorte topper er små jenter jeg vet driver med dans hvor de må ha dette. Men sånn generelt går de ikke i korte topper. Klart kjenner jeg mange med boblejakker - fin ting om vinteren Men de eneste jeg ser med ny-pult hårsveis er noen få fra Tveita som vanker på Oslo City nå og da. For øvrig er ikke Canada Goose så veldig populært. Og Bergans har da sikkert noen fine varer de - og det ser man mange ikledd. For øvrig bruker flust av folk joggebukser - skikkelig trashy, men, ja. Og læsta sier meg ingenting ettersom jeg ikke kan språket ditt. Grunnen til at du ikke husker at andre brukte sminke når du var ung, er at samfunnet har forandret seg. Jeg kan ikke huske det selv. Jeg var en "berte" som liten - men det var få som var sånn rundt meg... Så det er ikke noe som er forebeholdt dere nordlendinger. Og hvis du tror utrolig mange kjøper silikon til døtrene sine i en alder av 15 år, tror jeg du ikke eier virkelighetsperspektiv. Jeg kjenner to jenter med silikon - og begge betalte dette selv når de fylte 18. Mulig at det forekommer at yngre jenter får dette av foreldrene sine her på østlandet oftere enn det gjør i nord - noe som er logisk nok hvis du ser på befolkningen på de to forskjellige stedene. Østlendinger bor også alene, tar mange valg alene, og sammen med foreldrene sine. Og alle østlendinger eller oslo bebore vokser tvert imot ikke opp på asfalten. Jeg har natur og frihet rett utenfor døren min, jeg:)
lenej :o) Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 herregud, unga!! må dokker gje dokker med den krangling!! ooops!! sorry, glemte vi va på kranglesia.. folk fra nord å sør har faktisk en veldig viktig ting til felles, da vi alle er menneska. å vi er alle forskjellige, mye pga omgivelsene våre. se på hunda! dem bli å forskjellig, ulikt på kordan man disilinere dem... sikle da.. tar du ikke meg seriøst? eg som skriv på dialekt?? å nei!! derfor du bare flire når eg skriv om noe...? :)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Nei, tar deg ikke seriøst det grann. Hehe. Det gjør jeg generelt ikke med folk som skriver på dialekt - det irriterer meg mer... Men ettersom vi aldri har vært i en riktig diskusjon sammen, har jeg heller aldri hatt behov for å ta deg seriøst. Ser heller for meg deg som en same oppe i nord som har mye rart for deg:) Det er jo noe jeg kan le av - så da gjør det ikke så mye at du skriver dialekt:D (Selv om jeg ikke liker det).
lenej :o) Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 hehe.. den var dyp! til å komme fra deg men tar den til meg.. :) ("Det er jo noe jeg kan le av - så da gjør det ikke så mye at du skriver dialekt:D ") hahahaa!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå