Gå til innhold

Så mye glede i huset med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akuratt slukket lysene i huset. Og jeg tenkte på dagen, hvor mye glede med barna som fylles i veggene i huset. Jeg er glad for hver dag jeg får med dem. Jeg er så heldig. Det ville blitt så tomt uten. Dette er en vidunderlig tid. De vokser fort. Det er så rart, nå er jeg der mine foreldre var for lenge siden. Jeg vet alle har det ikke sånn, noen sliter med barna sine, eller egen helse og ikke nok overskudd. Men jeg tenker at også det lille betyr noe. 5 min med ekte oppmerksomhet er bedre enn ingenting. De fleste av oss er ikke perfekte, men det gjelder å bruke det en har, og nyte hver dag. Eller ihvertfall litt av dagen. Det er så mye tid vi bruker, som bare forsvinner. Jobb, skyndte seg hit og dit. Når skal en leve. Når helgen kommer eller neste ferie. Men hvert øyeblikk er verdifullt. Det er her og nå livet skjer. Jeg syns det er trist om en går gjennom livet, og ikke egentlig har levd. Jeg også trenger å bli minnet på det som virkelig betyr noe. Og det gjør barna hver dag. De er så fullt og helt tilstede i seg selv.

Slik fortsetter det...en dag er mine barn der jeg er nå. Vi vet ikke hvor lenge en får være her, hvor mye tid vi har. Det er trist når noen går bort. Derfor syns jeg det er så viktig å bruke noe av tiden vi har til å gjøre noe som er positivt. Trenger ikke være mye, ta seg tid til barna en stund, gjøre noe hyggelig med foreldrene osv. Selvet livet vi har er verdifullt, selv om ikke alle ser det når en er i en vanskelig situasjon. Og hva som er verdifult er individuelt.

Tid kan de fleste ikke få nok av, den bare forsvinner og forsvinner, tiden flyr sier vi ofte, eller renner bort. Vi sparer hele tiden tid, men alikevel er det ikke nok. Vi kan ta fly istedefor å kjøre bil, og kan kanskje ha spart hele to dager o.l. Og når tiden ikke strekker til, så føles det som stress.

Og slik lar vi oss jage, uke etter uke, året rundt.

Ønsker alle et godt år. Og at 2008 blir et fantastisk år for oss alle.

Ikke glem dere selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint skrevet! Godt nyttår til deg også!

Skrevet

Takk for påminnelsen! Håper du også får et supert 2008, med 366 innholdsrike dager :)

Skrevet

Så sant som jeg skulle skrevet det selv!! Elsker gutten min og samboeren min over alt på denne jord!! Og vi snakket om det i dag, jeg, min sambo og min far, hvor heldige vi er som har fått lov til å bli foreldre! Større gave i verden finnes ikke!

Skrevet

Så godt sagt!

Slik føler jeg det også. Barna mine fyller dagene mine, og det gleder meg!!

Leste her en formiddag et innlegg fra sausen som handlet om at hun ønsket å få noe mer ut av perm.tiden og at det var så liten tid igjen.

Det gav meg også en "aha" opplevelse. De månedene som er igjen, går veldig kjapt unna!!

Akkurat da var jeg på vei til å ta formiddagslur. Tenkte meg om en gang til, er det virkelig det jeg vil ha ut av min perm?

Svaret ble nok ja. Ikke fordi jeg ønsker å sove. Men fordi de to timene jeg og pia har sammen i dobbeltsengen mens vi tar formiddagsluren vår er bare helt herlige!

Mye bedre enn å få gjort husarbeid, som nok hadde blitt alternativet.

Jeg er mer redd før døden etter at jeg ble mor, enn hva jeg noen gang har vært. Ikke fordi jeg frykter det som skal skje i seg selv, men fordi jeg da vil etterlate mine barn til seg selv. Forhåpentligvis også barnebarn.

Godt nytt år til deg også :)

Så må vi ikke glemme at livet er det vi lever akkurat nå, i det vi planlegger fremtidens happeninger.

(Hvorfor glede seg til å gå på skøyter på isen i morgen, eller til sommerens sydenutflukt når en kan glede seg til morgendagens frokost som kommer aller først)

Skrevet

Hehe, dette var litt rart, nesten litt skummelt, for her sitter jeg og leser tankene mine fra ca en halv time siden, og så er innlegget undertegnet med navnet mitt også... Er jeg blitt senil...?

vel, takk, navnesøster, du har så rett. Jeg er alene over helgen med barna, og i dag har jeg vært trøtt, så det har vært tungt og litt kranglete til tider, men jeg satt og tenkte på den lille veldig gode halvtimen jeg og eldstemann på 2 1/2 hadde da han badet, og vi tøysa og sang nattasanger og kilte og lo. Det var så godt, og han hoppet fornøyd opp i senga og sovna til lysk og fot-massasje. Da var alle frustrasjoner blåst bort. Jeg har verdens søteste små nurk liggende her inne på soverommet, og nå skal jeg joine dem, og la våre lykkelige tanker synke inn...

God natt, og godt nyttår tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...