Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Gjelder min sønn på 5 uker...er det bare samme som hormonutslett eller? er ikke andre steder på kroppen...har hatt hormonutslett i ansiktet, men det er mindre prikker...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 smør han inn så godt du kan, ellers kan han gå med det ganske lenge! det er ganske viktig! Hva det kommer av kan være alergisk reaksjon eller det alle leger kaller for når de ikke vet hva det er: Atopisk eksem:)
OsloMor Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg ville ikke smurt min 5 uker gamle baby inn med noe før jeg hadde hørt med lege /helsesøster om utslettet. Er det tørt så bad han med nøytralt olke bad og klapp tørt. Ellers ville jeg ha tatt turen på hs eller legen på mandag, det er sikkert ufarlig. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 ER flekkene tørre? Da kan det være atopisk eksem, og trenger smøring med olje eller fet krem. Men om de ikke er tørre så er det mer usikkert hva det er, og uansett lurt å la helsesøster eller lege se på det før man setter i gang å kline på. Pjokken min hadde en periode med røde flekker på ryggen, omtrent like store som et kronestykke, og med en liten prikk i midten. De flyttet seg rundt fra dag til dag. Det virket ikke som det plaget han eller noe. Ingen visste hva det var, og jeg fant egentlig aldri ut hva det kom av. Har bare en liten mistanke om at det var tette porer pga mye olje i badevannet, da det blusset opp etter at svigers hadde badet han med MASSE olje i vannet. Plutselig ble de iallfall fall borte, uten at vi gjorde noenting.. Så kanskje det er det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå