Gå til innhold

alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har valgt å ha bryllupet vårt et sted hvor vi ikke kan ta med drikke selv. vi betaler 1000lr per kuvert til middag som inkl noe drikke(vin til maten, kaffe osv),

etter middag må gjestene betale baren selv. dette var vist helt vanlig når brudeparet betalte så mye for middagsdelen -sa de som jobbet der. vi spurte om vi kunne delfinansiere baren men det gikk ikke.

nå er jeg livredd brylllupet skal bli kjedelig hvis folk er for kjipe til å kjøpe seg noe å drikke!!! jeg mener ikke at folk skal bli fulle men at de holder seg i godt humør....

uff, har vi valgt en kjip løsning???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. 1000 kr var mye for middagen så jeg skjønner godt dere ikke vil betale mere. Blir folk forberedt/informert om dette?

Skrevet

Det er helt vanlig å måtte betale for det man ønsker å drikke etter middagen. :-) Like vanlig som at noen har fri bar.

Skrevet

Tror løsningen deres er ganske vanlig. Om festen blir kjip eller ikke er jo vanskelig å vite, det kommer jo ann på folkene - jeg har opplevd begge deler. Var i et bryllup hvor det kostet 60 kr for en liten øl - jeg nøyde meg med to og var vel den eneste som drakk noe... Men var mest gamle tanter og bestemødre der da... I et annet bryllup fikk gjestene to drikkebonger, så måtte de betale etter det, men det var billg drikke da og ingen spyttet i glassene :-)

Skrevet

hei

jeg tror det kommer litt an på. kor mye koster drinkene da?

var ett der vi måtte betale selv, og det kostet over 90 kr for en drink, det blir veldig dyrt da. men når det koster 1000 kr pr pers skjønner eg godt de må betale selv:-)

Skrevet

jeg syntes at 1000 pr kuvert var dyrt selv om det var inkl drikke. Var i bryllup til søsteren min og de betalte rundt 450 pr kuvert og da var det vin til middag og konjakk/baileys til kaffen. Og det var på hotell!

Men når det er åpen bar etterpå så synes jeg det er greitt at gjestene betaler selv, at de får beskjed om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...