prinsesse fiona Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Har en i ovnen nemlig. har stått i to timer på 120 grader. VIrker så løs. men stivner kanskje først når den står kald til neste dag? Hjelp. Skal imponere svigers med middag i morra. Har verken prøvd hovedretten eller desserten før... he he.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 2 1/2 dl kremfløte 2 1/2 dl matfløte 50 gram sukker 4 egg 8 ss sukker som du karamelliserer i bunnen av formen. Kok opp sukker og fløte. Avkjøl. Egg piskes forsiktig sammen og siles før det haes i den avkjølte blandinga. Stek i vannbad på 120 grader i 120 minutter (2 timer) Dette tørr jeg påstå er verdens beste!! Men den er mektig da :-)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Legg bunnen på en t-skje på toppen, brister den igjenom er den ikke stekt enda.. (Vil ikke vises når du hvelver den)
minst Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Den stivner ikke noe mer etterpå, du må steke den til den har "pudding-konsistens". Jeg pleier å dytte litt med en skje på toppen, skjelver den veldig er den ikke ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå