Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 har man da krav på noe extra pengestøtte o.l denne perioden?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 det tror jeg ikke men i dette syke landet får dere vel en stor bonus for kriminalitet
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Virker ikke slik. I programmet "fengselskoret" sa jo han ene at han måtte leve på lommepenger fra foreldrene sine mens han var der. Meen. Hvis det finnes en slik støtteordning er det vell kriterier som må fylles? Om en har familie, bopel, lån osv?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Herregud anonym over her... kan jo være alle slags grunner til at han må i fengsel vel... kanskje han har kjørt for fort for allt du vet!! Også er det jo ikke noe bonus å få støtte, det er jo ikke HI her som har gjort noe galt, men det er hun som får problemer med økonomien... Blir helt gal av sånne nerder som anonym over her, som tror alt er svart hvitt lissom... Har du sittet inne, ja da er du en kriminell faen som ikke fortjener noe bra i livet... *knis* HI: Håper du slipper å slite i den perioden! Hør med Nav i din kommune, de har sikkert peiling!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Får jo støtte da: gratis kost og losji til gubben. + at han får lommepenger i fengsel. Hvor tror du pengene til all røyken kommer fra....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Er ikke det å ha kjørt for fort kriminelt eller???
LilleVilleVilja Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Hva er vitsen med å komme med usaklige og slemme svar? Man må være ond for å ha glede av å tråkke på andre. Kanskje du burde søke hjelp, anonym, for å bli kvitt bitterheten din?
Synne&TheTerminator Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Er ikke 100% sikker, men jeg har hørt av folk som har vært inne at alt blir satt på stopp. Altså han får ikke tlf regning og sånne ting når han er inne...Får jo de etterpå, men da er jo det ikke inkasse på de.. Å da sliter du vel egentlig ikke når du har null regnunger fra hannas side, slpper å betale mat og sånn for han... Men hør med nav eller noe..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 alle som sitter i fengsel har gjort noe ulovlig , et annet ord for det er kriminelt jeg syns ikke de bør få støtte for at pappaen sitter inne , håper de ikke får det, syns ting blir for lett noen ganger
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 (Antar at dette er et køddeinnlegg, anonym 12:45, for ellers er du helt fåkka i hodet ditt...men jeg svarer på det som om det er seriøst.) For det forekommer aldri jusistmord, nei...i hvilken perfekt verden lever du i? Og skal et barn måtte sulte fordi en av foreldrene blir satt i fengsel?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Ja da, ja da Kajsa. Selvfølgelig er det meg og ikke den kriminelle det er noe galt med :-). Dem burde jo få slippe fengsel så de kan forsørge familien. Helt enig.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Tydeligvis noe galt med deg...du hadde gjort samfunnet en tjenste ved å gjøre noe ulovlig så slipper vi å måtte ha noe med deg å gjøre. Og er du den som tjener i penger i familien din så driter jo vi i om barnet ditt må sulte i mens.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Har du barn så får du en ekstra barnetrygd hvis straffen er på over 6 mnd. http://www.nav.no/805352506.cms
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Håper dette er kødd anonym 12.45 Som Riga sier her, ikke alle som sitter i fengsel har gjort noe ulovlig... Og uansett, er jo søren meg ikke ungen sin feil dersom faren virkelig har gjort noe ulovlig og må i fengsel! Ungen skal jo ikke lide pga noe faren har gjort? De skal jo ikke få noe ekstra støtte fordi faren sitter inne, men støtte til å leve normalt fordi de mister halve inntekten?? Er jo ikke en bonus, men en hjelp til å kunne leve som normalt? Synes ikke d er riktig at mor og barn skal lide for noe en annen person har gjort... Herregud, skjerp deg anonym!
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Pappaen mottar ikke noe ekstra mens han soner,men du vil jo i denne perioden havne i kategorien "enslig forsørger" og da vil du ha krav på ytelser som gjør hverdagen en del lettere for deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Nå er jeg jo heldig som gidder å jobbe og har egen inntekt, akkurat som min mann. Så det blir vel en råd. Ellers er det jo sånn at man må ta ansvar får egne handlinger. Det er faktisk sånn at det går ut over ungene på mange andre måter også hvis man er i fengsel. Samfunnet (de som betaler skatt) gir sosialhjelp hvis det trengs til de som dessverre sitter igjen med svarteper når man har en partner/foreldre som gjør noe samfunnet ikke tolererer. Så sulte gjør nok ingen barn, men de lider vel på andre måter. Så fint at du ønsker at mine barn også skal oppleve dette.....
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Selvfølgelig ønsker jeg at dine barn skal oppleve det for skal du først svare usaklig i denne tråden, så kan vel jeg gjøre det samme!
Yoshigirl Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Om fengselsstraffen har en viss lengde vil du bli regnet som aleneforsørger når far er i fengsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå