venter.nr.3 Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 jeg er så i tvil. snakk om tantebarn, har iallefall tenkt å invitere de eldste men de minste da? ER DET VANLIG Å HA BARN I BRYLLUP ELLER IKKE??? Folk sier så forskjellig...vi har en datter på 14mnd,tenkte å sende henne avgårde til middagen, hun vil jo ikke få noe ut av det.
Nussemikken Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Nei vi inviterte ikke med barn, men jeg tror begge deler er vanlige. Jeg har i hvert fall vært i bryllup både med barn og uten barn. Hvor mange barn er det og hvor gamle er de? Dersom du inviterer med barn anbefaler jeg deg å ha et opplegg/aktivitet til barna. Er lokalet delt eller egnet til å ha leker, TV, DVD, musikk ol? Jeg var i sommer i et bryllup hvor det var 6 -7 barn i alderen 3 - ca 7. Det ble mye styr og herjing og de tok nesten over dansegolvet, så de tok litt mye oppmerksomhet, og når de fikk tak i en ball, ja da gikk det over stokk og stein, hehe. Et annet bryllup jeg var i var det et søskenpar som var 9 og 12 år + broren til brura som var 13. Det var ikke noe problem.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Vi gjør ikke det, av den enkle grunn at de barna som da skulle kommet ville være 2-4 år gamle og fordi de bor i en annen by enn oss og det ikke er overnatting der vi skal ha festen blir det nok litt styrete for foreldrene å ha de med, da måtte de har reist midt i festen for å legge de små og gått glipp av mesteparten av selskapet. Vår lille på 21 mnd skal være med under vielse, fotografering og mottagelse da.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 jeg er også i tvil her og om vi skal be barna.. Alderen blir kanskje fra 1år til 12år... Men mye av dem vi skal be(nærmeste familien) bor langt unna og har kanskje ikke all verden til barnepass når dem kommer hit.. Men d er jo bare koslig om barna blir med hvis en finner på ting for dem, dvd etc som tidligere ble nevnt her -hvis d er mulighet for d..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Hos oss er det kun sønnen vår på nesten 2 år og niesa vår på nesten 3 år.. Pluss en nevø på 7 mnd.. Så vi skal ha med barn.. Regner med at de to eldste blir til etter middagen, den minste vet jeg ikke helt åssen det blir med.. Om han skal være med eller ikke..
mto2 Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Vi skal ha bryllup med barn. Blir ein del tilreisande gjester som vil ha problemer med å få barnevakt. Vi skal ha bryllupet på eit veldig lite hotell der foreldra kan ha babycall på barna om dei vil. Og så leiger vi inn barnevakt under middagen slik at barna kan gå ut i leikekroken eller ut på plenen og leike utan at foreldra treng å springe etter.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 jeg mener at det er ok at barn kan komme i kirka osv men ikke på festen. først av alt har barn og alkohol ikke noe å gjøre sammen og det skal ikke være nødvending at noen gjester må gå hjem litt tidligere osv pga barn...
venter.nr.3 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2008 det blir ikke lett å aktivisere barna der vi skal være så blir nok at vi lar de eldste kommme til middag og så at de blir hentert da,..men er neimen ikke lett å bestemme seg..spes når det gjelder mitt barn. har jo egentlig ingen til å passe henne. vi skal ikke ha så mye alkohol at det ville vært noe ubehaglig for barn. bare så det er sagt:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Vi hadde ikke barn i bryllupet vårt. En bryllupsmiddag varer ofte rundt 4 timer, og med mange taler, kommer unger til å kjede seg ihjel... pluss forstyrre de som sitter rundt så de ikke hører talene (snakker av erfaring)
Vannmann35 Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Det kommer ingen barn i bryllupet vårt. Synes ikke mindreårige barn har noe på en "voksenfest" å gjøre. De som har barn og virkelig har lyst til å komme klarer fint å ordne seg med en bestemor, tante, søster e.l. som kan være barnevakt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå