Gå til innhold

Er det noen her som er glad i rødvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i litt "krydret" vin. Som man ikke kjenner bitterheten på, på en måte. Noen som kan anbefale noen? Er veldig glad i shiraz. Er vel stort sett det jeg drikker.

Og amarone. Noen som har smakt amarone? Synes dere forresten det er greit å ta seg 2-3 glass rødvin etter at barnet er i seng på kveldstid i helgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror skravlere har mer å si om denne saken med alko og barn i seng. Prøv der.

Og ja, rødvin er godt=)

Skrevet

Kan du legge det ut for meg? Vil ikke stå frem med nick jeg ;)

Skrevet

Vil du virkelig ha slike kaklehoder på deg for du ønsker å ta deg noen glass rødvin.??

Nei jeg legger ikke det ut, kos deg med 3 glass rødvin du=) Håper vinen smaker...skål

Skrevet

liker shiraz selv.. har fallt for torres corronas.. prøv den du hvis du vil... den er god.

Skrevet

ang drikke vin med småbarn og amming osvosv er opp til hver enkelt... slipper heldigvis det selv, guttungen er stor gutt nå:)

som sagt, prøv torres corronas.. nam!

Skrevet

Kanskje mer korrekt å si "Asbjøn".

Han sosiale, vennerike karen i Påskenøttene :)

Skrevet

jeg anbefaler denne: Zenato Valpolicella Superiore Ripassa...190 kroner på polet og en nydelig vin.

Skrevet

Ikke så veldig, nei.

Veldig glad i musserende og perlende vin, fortrinnsvis rosé, men også hvit. Perlende rødvin er forøvrig helt forferdelig!

Skrevet

var veldig glad i rødvin igår. ikke så glad i rødvin i dag.

feiret bursdagen min litt for mye faktisk ...

Skrevet

Marques du casere ( om det er riktig stavet- spansk)

Italienske Tomas viner..........

Skrevet

Stakkars Asbjørn som blir hengt ut på nettet for å være sprø!

Skrevet

Jeg koser meg med et glass nå. Økologisk rødvin - veldig sunt.

Min er en cabernet sauvignon fra Washington (delstaten) i eske. God!

Barnet er i seng, det er helg (søndag natt), så jeg vil vel si at det er OK. Men jeg vet ikke om det blir mer enn det ene for meg.

Skrevet

Jeg elsker rødvin. Amarone er veldig god. Brolio er billig chianti classico, barolo er også en italiensk som er veldig god. Av fransk kan jeg anbefale chateauneuf du pape( alle jeg har smakt er gode). Kommer jo litt an på om man skal ha noe å spise, og evt hva man skal spise i forhold til valg av vin. Spør på polet de er veldig flinke. Må si jeg er glad i dyre, fine viner, men at man også får god vin til en billig penge. Ville nok godt for en annen billig variant enn Torres coronas, som jeg så var anbefalt her.

Jeg syns det er helt greit å ta et par glass vin med barn i huset. Tar gjerne vin selv om barna ikke er i seng. Vi koser oss med god vin og mat sammen med barna. Barna får noe annet enn vin da:) (de får gjerne en sterkere dram)

Skrevet

Takk for gode anbefalninger:)

Jeg er litt usikker selv på hva som er greit og ikke. Selv venter jeg til barnet er i seng, og kan da godt ta et par-tre glass. Men jeg vet mange som synes det e grusomt å drikke noe som helst, såfremt barna er i hus. Mine foreldre tok alltid et par glass til maten, og det har jeg aldri sett på som noe lugubert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...