Gå til innhold

3 åring som banner-hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3åring som har greid å snappe opp et par stygge ord, fra OSS. Føler oss som verdens værste foreldre her.

Det gjelder ord som vi ofte har brukt uten å tenke over det. Min mann kjørte sønnen vår i barnehagen, og sa "idiot" til en som ikke overholdt vikeplikten sin. Jeg har alltid hatt en stygg tendens til å si: "dæven". Dette har min lille snappet opp, enda jeg forsøkte å være forsiktig.Jeg har holdt meg for god for alle andre upassende ord. I går da han fikk en fluortablett av meg, sa han: "dæven den var god!!!!" Og da er vi også trøndere, så det ble mer "DÆVVEN den var god mamma!!"......

Han er en ganske smart gutt, så det hjalp vel egentlig ikke så veldig mye å si at han ikke får lov til å si det. "Men du sier jo dæven,og pappa sier jo idiot".......ehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg "straffer" med selv vist jeg banner foran ungene/jeg får ikke lørdags godis:),å har gitt de beskjed om å si fy til meg vist jeg glemmer meg. er trønder her også,så går i faan og dævven ja..

har faktisk funka!! de banner nesten aldri..:)

Skrevet

Vel...det beste man gjør er å forklare ungen at det er stygt og så selv kutte ut uvanen... 2 åringen har snappa opp et par "sjarmerende" utrykk fra sin far, som "ka faen", "mongo"....veldig festlig syntes han, jeg ble forbanna, hun sier det ikke ye, men helst når det ABSOLUTT IKKE passer deg, i selskaper med annen "eldre" familie, FLAUT!

Selv banner jeg uhyre skjeldent muntlig( kan komme et og annet hvis jeg slår tåa, brenner meg når jeg koker etc..men det lir so oftest sensurert på vei ut av munnen ;), tar det igjen skriftlig heller så det monner.

Skrevet

Høres ut som en flink gutt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...