Kuredu Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Trenger hjelp og råd om en avgjørelse... Er nå gravid i 7.uke og jobber som flyvertinne. Jobber 100%. Hadde en SA i 6.uke for 3 mnd siden, som faktisk startet etter å ha hatt en 14 timers arbeidsdag. Nå vet jeg ikke om jeg skal gå av med en gang eller om jeg skal jobbe til jeg MÅ gå på bakken. Har alltid tenkt at jeg skal jobbe tiden ut, men etter forrige opplevelse vet jeg ike lenger...... Noen synspunkter?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Nå er ikke jeg flyvertinne, men har ei venninne som er det! Og hu har fått beskjed om at hu ikke skal fly (jobbe) etter uke 12 pga stråling! Så da skulle de få andre oppgaver!
Kuredu Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2008 Det stemmer. Men det er noen uker igjen til jeg er 12 uker på vei, og det er det jeg lurer på. Om jeg skal jobbe da eller ike. noen mener risiko for SA er svært stor ifm flyvning når man har det som yrke. Vi kan jo gå på bakken med en gang.
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Hvis du ikke kan få tilrettelagt arbeidet slik at du ikke blir veldig sliten eller ikke får veldig lange dager, så ville jeg ikke nølt med å sykemelde meg. Det går jo helt sikkert bra, men hvorfor ta noen sjans. Det vil du bare angre på dersom det skulle gå galt, selvom det antakelig ikke hadde hatt noe å si uansett. Har mistet selv så jeg vet hva det vil si å tenke "Hvis bare..." i etterkant. Lykke til :-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Men hvis du har muligheten til å gå på bakken nå og du vil det, så hadde jeg gjort det tvert!
BellaSuz Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Nå ville ikke jeg ha sykemeldt meg i dette tilfellet, dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge arbeidet mitt. For da er det en annen ordning som settes inn, du går hjemme på like linje som sykemelding, men mottar svangerskapspenger istedenfor "lønn" fra arb. giver. Du mister dessuten ikke så mange sykemeldingsdager/perioder hvis du gjør det på denne måten. (det er visst så så lenge man kan være sykmeldt i gangen) Var bare en lege som nevnte det, at svært få visste om denne muligheten i dag. Svangerskapspenger er det NAV som betaler.
amy_de Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er flyvertinne. Gikk på bakken med en gang jeg visste jeg var gravid. Fått svangerskapspenger fra dag 1. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå