Gå til innhold

Ang. billig produkter som First Price osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så skeptisk til det.. sikkert fordi det er nytt og så mye billigere enn merkevarer. Tenker da spesielt på matvarer. De har jo kokt skinke fra First Price f.eks. men den kjøper jeg aldri fordi jeg ikke tør. Vet liksom ikke hvor det kommer fra. En venninne sier at den faktisk kommer fra Gilde, det er samme skinken som de selger. Men hvorfor er det da billigere?

Noen som vet litt om dette og burde jeg kanskje ikke være så skeptisk? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper den first price gulosten, den smaker likt som norvegia. Den er 30 kroner billigere per kilo!!!

Jeg tror man betaler en del for merket på en del matvarer. At disse uten annet merke enn butikkens eget blir billigere av den grunn?

Skrevet

Du betaler for merket slik som du betaler for andre merkevarer. Vi kjøper stort sett alltid billigmerkene og er kjempefornøyd med de.

Skrevet

First Price er helt ok på mye! Eggene er fra Prior, men mye billigere og i større pakke. Skinken kan godt være fra Gilde ja. Unil lager mye First Price, samme som lager eldorado.

Det står leverandør på hver vare, så les litt på varen før du kjøper noe du er i tvil på=)

Skrevet

Noen typer produkter kjøper vi merkevarer av, mens andre produkter kjøper vi billigmerket. Kommer an på hva slags produkter det er. Såpe, vaskemidler og slikt kjøper jeg aldri billigmerker av, men det er fordi jeg er veldig opptatt av hvor hudvennlig de er, og det finnes såvidt jeg vet ingen vaskemidler som er helt nøytrale.

Skrevet

Vi kjøper MASSE first Price produkter. Den frosne kyllingen i orange pose på 2 kilo koster 72 kr kiloen tror jeg. Den er MYE bedre enn prior, filetene er større og de er ikke sprøytet med vann slik den svenske kyllingen er. First price salatene som italiensk rekesalater og slik er egentlig fra Delikat. det eneste jeg ikke ikke liker er fiskegratengen til firstprice. ellers så er de like gode som de andre varene. saft, tacosauser, krydder,

Ikke noe og være redd for. Bare vær glad for at du kan spare litt penger.

baconet fra dem er kjempegodt, potetgullet også, masse for pengene :o)

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE

Skrevet

Men styr unna shampooen deres, hehe=) Den var fæl den...

Jeg jobbet i en Spar butikk tidligere og testet en del av de nye produktene, og var fornøyd med det meste, men noe var rett og slett skvip =l

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det stemmer det, at Gilde lager masse "billigmat". Eneste forskjellen er at de produktene gjerne er laget av "avkapp", om det kan kalles det.. Har en kamerat som har fortalt dette. Det er ingenting i veien med maten, men det er "rester", som igjen blir laget til ymse billigting.

Kjøper mer enn gjerne billigprodukter jeg, mat er jo så himla dyrt!

Skrevet

First Price isen, er fra Hennig Olsen..

De kutter noen mellomledd, kjøper store partier og kunden sparer penger.. Jeg kjøper ikke alt av billigprodukter jeg heller, medfødt skepsis.. F.eks vaskemidler o.l.

Skrevet

her kjøper jeg gjerne billigprodukter... billigst mulig =)

Skrevet

Jeg kjøper en del av billigmerkene. Jeg foretrekker faktisk en del billigmerker fremfor kjente merker.

Feks X-tra fra coop. Jeg bruker en del av deres shampooer, såper osv helt uten parabener og mye mildere enn mange kjente merkevarer.

Ødela mitt hår på noe "silkeshampoo" , men etter å ha brukt firstprice shampoo og X-tra balsam ett par uker ble håret veldig mye bedre.

Skrevet

Gry: Rart du sier at kyllingfiletene er bedre enn prior for der ER PRIOR!! Svigerinne mi jobber der, så har det fra sikre kilder. Eggene er også prior

Skrevet

First Price sine varer er helt topp! Nesten alt bortsett fra sjokoloade juice og såpe/shampo. Baguettene er fantastiske. Som andre sier her er kyllingen fra prior og skinka fra gilde, så ikke skummelt i det hele tatt... Men generelt liker jeg også kjøpe de store kjente merkevarene jeg også, spesielt på kjøttdeig. Vet ikke hvorfor, men bare føles bedre. Men kjøper mye first price også. Av billig merkene er dette det absolutt beste, så kommer landlord på andre. Ica sitt billigmerke er helt forferdelig..husker ikke helt hva heter akuratt nå, men alt jeg har prøvd derfra smaker direkte vondt og er ikke bra varer.

Skrevet

På shampo sverger jeg til "frisørprodukter/prof.merker). Varer myyyye lenger og er ikke så mye dyrere i lengden. Men disse kjøpes på SmartClub, som selger det samme som de fleste frisører, bare halve prisen!

Skrevet

Hiver meg med her, jeg kjøper mye FirstPrice. Er veldig fornøyd med skinken, osten, klementinene, tampongene og mye mer. Kjøper ikke håndsåpen, den tørkerut hendene mine. Shampoen har jeg aldri prøvd.

Skrevet

Jeg vet, får aldri tid til å dra ut til smartclub, hehe.

Og er dum nok til at jeg synes det er en velbehagsfølelse å bruke masse shampoo som skummer skikkelig, hehe.

Men de er jo så fulle av sillikon at man trenger slike billigmerker til å vaske skiten ut av håret igjen.

Eller frisørshampooer som jeg skulle fått kjøpt.

Men så har man barn da....hehe, de gir katten i prisen på shampooer og tømmer flaskene uansett. Bare de lukter godt nok så leter de dem frem;) i stedet for sine egne, hehe.

Skrevet

Er tampongene ok? De lekker ikke? Men de finnes bare i en størrlse eller?

Jeg er fornøyd med osten, kyllingfileten, frukten og grønnsakene, ananas på boks, mye mer.

Skrevet

Såvidt jeg vet finnes de bare i en størrelse, jeg synes de erhelt like blå OB. Har aldri opplevd lekkasje.

Skrevet

MANGE av billigproduktene er vel så gode alternativer som merkevarer. Vi bruker mye billigvarer..

Men vil kommentere en ting:

First price kokt skinke smaker godt, men den inneholder faktisk ulike 9 e- stoffer! Det gjør ikke den fra Gilde.. (vi kjøper mye nordfjor eller euroshopper sin, og first price noen ganger, kommer an på hvilken butikk vi handler på)

Skrevet

De rå hamburgerne som ligger i oppå hverandre i en slags brød pose er kjempe gode, lurer på om det står 80% kjøtt på de. Grilla de mye i sommer. Hvitløksbaguettene er også veldig gode =best syns jeg. Tortilla chips både vanlig og med ost er veldig gode.

Det er kun et First Price produkt jeg har smaket som ikke vår noe godt, å det var spagettien.

Syns bleiene var ok også jeg, om en ikke brukte de på natta.

Skrevet

Jeg har prøvd noen produkter og noen er bra og andre er ikke veldig bra hehehe greit at fiskeboller er litt restemat i utgpkt, men first price fiskeboller er skikkelig ekkelt:( Tørrvarer o.l. er jo ett fett.

Skrevet

SaDa: Kyllingen i posene fra first price er jo mye større enn de som ligger i de boksene fra prior. De er jo så små og koster flesk.. Nei HEIA FIRST PRICE :)

Skrevet

Hvitløksbaguettene til det meket ma får på rimi/ica er faktisk bedre enn first price sine, syns jeg:) bedre enn de fra hatting også-

Skrevet

Fiskeboller og Makrell i tomat er i alle fall noe jeg BARE kan kjøpe i merkevare:)

First Price osten er hva jeg har erfart ganske fæl.

Gilde har jo ulike kvaliterter av koktskinke med eget merke på og den billigste der er jo ikke så veldig ok Sikker samme i FP.

Går jo ann å spise, men det finnes bedre - Nordfjord sin er billig og bra

Både Eldorado og Landlord har i utgp vært produsert som billigmerker.

Landlord har med tiden blitt et anerkjent merke

Tacokit fra FP er ikke godt

Hvitløksbaguettene derimot koster 1/3 del og er minst like gode som Hatings.

Jeg er nok merkebevist på enkelte produkter og prisbevist på andre

Skrevet

Noen er bra, andre ikke..man må nesten prøve ut selv...går mye på smak og behag. Jeg synes enkelte ting er like bra som merkevarene..prøv...de er jo billige og er du ikke fornøyd så er det jo bare å la være å kjøpe dem fler ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...