Gå til innhold

Er det lenge siden dere fikk en vaksine? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sterke meninger om vaksiner, og jeg ser at noen skylder på foreldre som ikke vaksinerer for at enkelte sykdommer visstnok er påvei tilbake.

De fleste vaksiner trenger vel påfylling med jevne mellomrom. Fordi jeg ikke hadde rubella antistoffer sist jeg gikk gravid, spurte jeg legen om jeg burde vaksinere meg etter svangerskapet - og det mente legen at jeg burde, nettopp på grunn av smitten. Har ikke ordnet det enda, men har tenkt tanken..

Er det noen her som sørger for påfylling av vaksine?

Kunne sikker googlet dette selv, men av latskap kan jeg heller spørre om det er noen som vet hvilke vaksiner som bør "etterfylles"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt påfyll av vaksine, nei... Jeg hadde rubella antistoffer.

Siste vaksinen jeg tok var da jeg tok bcg'en sist i 1999.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt påfyll av noen vaksiner siden jeg tok bcg vaksinen på ungdommskolen

Skrevet

Ja, jeg tar boosters når jeg skal. Ikke fordi jeg er så overmåte påpasselig, men fordi vi reiser mye og det har vært naturlig å friske opp i forbindelse med div. reisevaksinasjoner.

Difteri, stivkrampe og polio er de som vanligvis anbefales oppdatert, uten at jeg vil gi meg inn på noen debatt om nødvendigheten av dette.

Skrevet

(noe som forøvrig var andre gangen jeg tok bcg'en... i tilfelle noen skulle stusse over alderen min)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...