Mosepjusk Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Vet dette spm egentlig hører hjemme på barnevogndebatten, men virker ikke som det er så mange innpå der, håper derfor noen av dere med litt vognerfaring kan hjelpe meg litt Vi har vært og sett litt på vogn i dag, og delvis bestemt oss for Simo, men usikker på kombi eller duo. Synes egentlig duo virker som den beste, da bagen er større, noen som har meninger om dette?? Veldig takknemlig for svar!!
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Har ikke kommet så langt selv ennå, men de jeg kjenner som har kombivogn er veldig glade for å slippe å ta av hele overdelen for å ta med babyen inn et sted hvis den sover f.eks. Lettvint å bare kunne ta bagen med babyen i ut og inn uten å måtte demontere hele vogna... Men som sagt har jeg ingen erfaring selv...
mayen20 Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har en datter født 1 januar i fjor og går nå med nr 2. Jeg kjøpte først Quinny freestyle, jada kjempe stilig :@ Baggen måtte gå da snuppa var under 5 mnd pga den ble for liten, ARG! Den var kjempe ustø på grus, og ellers ulendt terreng... Så 3hjuling skal eg aldri mer ha! Pluss at sportsdelen var kjempe smal, slik at det ble veldig trangt for henne når hun skulle ha vognpose i den... (og vognen er BRED! kommer ikke ut gjennom vanlige kasser i butikken, måtte gå i den de har som er beregnet for rullestol) Kjøpte så Emmaljunga Edge Duo da hun var 9 1/2mnd gammel, da kunne hun faktisk ligge i baggen til emmaljungaen:O (og da vokste ho ut av quinnyen da ho var 4.5mnd, sykt!) Den har stor og romslig bag, veldig kjekt å ha baby litt lenger hehe og god plass til vognpose i! Sportsdelen har og god plass til vognpose, og grei plass under. Veldig mye greie finesser, som utlufting i baggen (ventilasjon), og integrert myggnetting i kalesjen. Minuset med emmaljunga er at den er litt tung å løfte inn og ut av en høy 5dørs bil... (stv går lettere hehe der må man ikke løfte så høyt) Simo har jeg ikke hatt selv, men jeg VET at det er en utrolig god vogn med god kvalitet! Gode bagger er alfa omega etter min erfaring. Dette har simo og. Samme med standard BRIO (ikke de nye smale), og BASSON tror jeg og har gode bagger.. Jeg anbefaler å satse 4hjuling!
hanalb Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Hei! Jeg ville absolutt valgt duovogn. Venter nr 3 i april og et av vogn kriteriene er stor bag på vogna. Hadde kombivogn til førstemann og synes bagen ble veldig liten. Når du skal ha vognpose og barnet nedi en kombivogn blir bagen veldig fort for liten.
mayen20 Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 *bombobadilla*m*babydilla*: tenker du på sånn vogn med mykbag? (de baggene er litt små) Og man får som oftes med seg hele vogna om man skal inn steder, og hvis ikke så hadde eg snuppa med i vognposen bare... (tok aldri med meg baggen på vogna)
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 mayen20: Jeg er faktisk ikke helt sikker, men jeg mener at den bagen mine venninner har drasset rundt på ikke er veldig myke, men selvfølgelig mykere enn selve vogna... ble litt vanskelig å forklare... :-/ Rådet fra mine venninner bunner nok mest i at de bor i byen med smale oppganger og ikke har mulighet for å ta vognen oppover i etasjene.. Men merker at jeg er på litt tynn is her nå :-) Synes jo forsåvidt deres argumenter er like gode :-) For meg er det f,eks viktig med en vogn som babyen ikke vokser ut av med det samme... da blir jo litt av vitsen borte... Så jeg er ivrig leser av alle gode råd :-)
mayen20 Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 de har nok mykbag da ja:) de har hard plate i bunnen altså hehe er ikke på tynn is vettu:D er bare bra alle har forskjellige meninger:-) bor man i sentrum kunne det vært greit ja, men jeg vil fortsatt ha stor bag hehe men som på quinnyen og emmaljungaen min så er det bare et klikk så tar du med deg hele baggen:-)
Mosepjusk Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2008 Takk for alle meninger og råd! Første gang så alt er nytt! Jeg og samboer er egentlig enig i at om vi skal kjøpe ny vogn blir det simo duo, pga at vi synes bagen på kombi virket smal og liten, samt at vi bor i 1. etg, og dermed ikke har samme behov for å kunne bære med oss bagen. Vi vurderer også å bruke min gamle, flotte brio vogn fra 1984 - den har stor bag, og heller kjøpe en god trille når ungen vokser ut av den. Hva tror dere om det??
mayen20 Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Oi så tøfft da! Sånne retro vogner blir mer og mer på moten no! Får faktisk kjøpt nye sånne "gamle" nå hihi Ja da kan dere heller kjøpe ren sportsvogn når den tid kommer...
Nætte;mortil2 Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Vi gjorde det med første mann! Vi fikk en "gammel" simo vogn, den var 12 år og kjempestor i bagen, utrolig godt! Så da knotten ble for stor til å ligge bare, så kjøpte vi Simo trillevogn/sportsvogn. 4 hjuling med store hjul og 100 cm lang i sittedelen, så den har han ligget i siden! Den er utrolig deilig å bruke, kan absolutt anbefale den! I barnehagen skrøyt de også veldig av den, han var den eneste som hadde stor nok vogn med nok plass til både pose og lammeskinn under... Jeg jobber med små barn selv og kjenner til det... Eneste minuset med trilla var at den var litt kronglete å legge sammen, må legge skjermen fremover, men bortsett fra det er det ei kongevogn!! Nå skal vi ut å kjøpe ny vogn, siden den gode store simovogna takka for seg i fjærene (var plast så de sprakk... og den var jo dessverre så gammel at nye deler fantes ikke), og jeg leser i spenning alle slike innlegg, for sliter med å velge mellom duo og kombo, og emmaljunga og simo!! :-) Hehe! Lykke til!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Vi har valgt Duo vogn, nettopp fordi vi bor i hus og ikke trenger å bære opp noen trapper. Det er større bag og man slipper et par kilo i sportsdel som man ikke bruker. Syns dessuten at Duo (Emmaljunga sin) har visse andre fordeler: Man kan sette opp ryggen i bag for nysgjerrige små, det er luftefunksjoner osv. Var på en titt forrige uke for å oppdateres litt på vogner (jobbet med det for en del år siden og mye er skjedd siden da ja..). Og falt veldig for Simo sin vogn i trille konfort. Desverre manglet den stæsjet som Emmaljunga har.. Men min erfaring er at både Simo, Brio og Emmaljuna er bra vogner. Og Teutonia som jeg solgte før er også bra! Men syns nesten de hadde tapt seg i forhold til da... men kvaliteten er sikkert den samme! Duovogna er jo bare å løsne på hver side, så har du en bag å bære. Emmaljunga sin ( fant ingen Simo Duo noe sted, det måtte bestilles så kan ikke sammenligne) var ialelfall ikke for tung for meg og var veldig lett å løfte på.. Så da er det ingen grunn fro at jeg skal kjøpe kombivogn. Men hver har sitt behov. Noen må bruke Bagen ekstremt mye pga leil i blokk osv så er nok noe annet for de... Lykke til i valget;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå