Gå til innhold

Fliser/ shifer til kjøkkenet... tips? hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen nettsider man kan se litt ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skifer på gang, Tv-stue og kjøkken nede. Genialt:-) Varmt og godt på vinteren. Om sommeren skrur vi av varmen og da blir gulvet svalt og godt.

http://www.skifer.com/skifgulv.htm

Vi har lik den på bildet til høyre.

Skrevet

Vi har parkett alle steder unntatt gang og bad. Ville ikke ha fliser på kjøkkene fordi det er så hardt å gå på. Får faktisk vondt i bena etter å ha lagd mat på det flisbelagte kjøkkenet til mamma.

Vi har vannbåren varme, så alle gulv er varme.

Er også veldig glad for at vi ikke har det nå da snuppa har begynt å gå, hun faller jo til tider og da hadde det ikke vært greit med fliser. Men samk og behag:o)

Skrevet

Vi har polerte fliser på gulv og vegg på kjøkkenet. Kjempepraktisk, et sveip, og gulvet er rent.

Ser alltid så rent og delikat ut også.

Men vil anbefale å legge varmekabler under om der ikke allerede har varme i gulvet. Fliser er iskaldt å gå på. Gjør vondt under beina om vi ikke har på varmen i gulvet på kjøkkenet...

Skrevet

Me hadde fliser tidligere, og alt eg mista i gulvet gjekk i tusen biter. Skikkelig stress for ei kløne å ha så hardt gulv. Heime hos mamma er det tregulv i alle rom, og der knuser ikkje ting så fort, men så er det desto lettere å få skraper.

For ei klønete dame så er det faktisk vanskelig å finne rette type gulv.

(nei eg har ikkje mista ungen i gulvet, =) har konsentret meg hardt)

Skrevet

Jeg vil IKKE ha skifer/fliser på kjøkken.. Det må da være et herk å vaske? Syns liksom aldri det blir reint jeg..

Det er også veldig hardt å stå på, og man tilbringer jo mye tid stående på kjøkkenet..

Men hver sin smak :)

Skrevet

Klart at det aller meste knuser på et skifer gulv. Her drikker barna av plastikk glass. Vi voksne knuser ikke mer her enn det vi gjorde med tregulv. Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med skifer. Triller vogna inn, barna drar sand inn. Hadde vi hatt tregulv så hadde det blitt ripete og stygt. Ser bare merkene som kommer i stua på parketten.

Skiferen må behandles med noe som heter steinfix. Det smøres på og gulvet blir blankt, mørkere og finere. Beskytter steinen og. Vi kommer til å smøre nytt lag i sommer da er det 3 år siden vi la skiferen og behandlet den. Gjør det for å jevne ut litt skraper o.l Fordelen med stein/skifer i forhold til fliser er at viss det får en skikkelig dunk så kommer du bare lengre inn i steinen. Flisene så kommer du til det stygge laget under flisene/mønsteret.

Skrevet

Vi valgte og skifer med varme under nede i 1. etasjen fordi vi ikke vil ha vedovn. Det syns jeg er noe herk med små barn. I 2. etasjen har vi varmepumpe.

Skrevet

Egentlig så tenkte jeg mest på veggen.. Mellom benken og overskapene liksom.... Tenkte på sånne shifer som ligger sidelengs, hvis dere skjønner?

Skrevet

dytt dytt

Skrevet

www.okside.no

www.flisekompaniet.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...