Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Nå tenker jeg på 0-13 kg. Siden det er snakk om hvordan nakken er i en evnt kollisjon, det kan jo ikke være spesiellt gunstig for de aller minste? De har jo hodet hengende over kroppen når de sitter i disse "bøttesetene".... IKKE ute etter en debatt, men har irritert meg litt over at de sitter på den måten...
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Ingen som har tenkt det samme som meg?
selfangerkjerringa Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Syns ikke hun sitter særlig rart i bilsetet sitt, minsta... hun sitter i den nye Akta Graco-stolen med regulerbar base. Vi er nøye på å ha setet stående slik at det ikke heller for mye bakover i forhold til sikkerhetsanbefalingene, likevel har det omtrent ikke skjedd at hun har sovna med hodet bikka forover... kanskje det er fordi hun er så tjukk at huet hviler på dobbelhakene? hihihi
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 hahahahaha ka-ping! Antagelivis Neida, men begge mine har sitti sånn forover med hodet, og fått en "knekk" i nakken da... skjønner ikke at de klarer og sovne engang! Jeg hadde ikke klart og bevege nakken etter 1 time på den måten Men så har de muligens litt mykere nakke enn oss da..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Det har med sikkerheten å gjøre.. Ligger setet for mye, kan babyen fly ut av setet. Myyyyke skuldre vet du,, Men det er stor forskjell på hvordan bilsetene passer i bilene da, de skal jo ikke henge framover heller, da passer ikke setet i bilen..
mayaya Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Min sitter veldig godt i sin maxi cosi, og har gjort det hele tiden
Tommage♀♂ Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Har ikke alle hodet hengende over kroppen da? På en måte? Hehe, jeg forstod ikke helt spørsmålet! Jeg har maxiCosi Cabrio, der sitter småtten litt bakoverlent, og det er vel bra i en kollisjon? Verre om han ligger og hodet får støten først, eller om han sitter med hodet dinglende foran seg og får slengt det bakover? Vet ikke om det var det du mente, men..?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 æsj, dårlig på og forklare altså... Det jeg mener, er, at når babysetene er montert, så er de gjerne litt "bratte", og ungene klarer jo ikke holde hodet oppe.. så de bikker litt frem, på en måte.. Eldste på 3, sovner gjerne sånn enda, men ho klarer og flytte det ved ubehag... NEMLIG, tommage, "hodet dingelnde foran seg og får det slengt bakover".. der sa du det... ) Hvordan kan et sånt "bøttesete" ikke passe i bilen da? Vi har maxi cosi vi og, forøvrig..
Salat Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Minien min sitter iallefall fjellstøtt i sitt sete, og har aldri hodet fremover.
selfangerkjerringa Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 samme her, salat og det med dobbelhakene var litt tull altså, hun har sittet stødig og godt i stolen sin siden vi dro hjem fra sykehuset
Salat Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Mini har forøvig også dobbelthake, så kanskje det er noe i det? *lol*
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Det kan sitte feil i bilen ved at setet er for bratt (bilsetet altså), dermed blir en babystol som vanligvis ville hatt litt bakoverhelling, bli altfor bratt..
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Hvorfor er det ikke sånn "måledings" på siden på de, som det er på de store setene da? Er jo ikke lett og vite nøyaktig hvordan den skal stå...
selfangerkjerringa Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 det er en av fordelene med det setet jeg har - basen er regulerbar og man kan dermed omgå det problemet med for bratt baksete
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #18 Skrevet 5. januar 2008 vi vurderte og kjøpe base, men lot det være, siden vi bruker begge bilene like mye. Hm. Jeg legger det forøvrig såpass ned, at han IKKE får den knekken da, men usikker på om det er riktig.. :S
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 det er ikke sånn målegreie på min... har maxi cosi cabriofix...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Men heller det enn at de ligger i vognag eller boxette (mener det var det det heita..)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 Du bør være litt forsiktig med å legge setet for mye "ned".. Hvertfall hvis du tar det ut av sin opprinnelige stilling, den stillingen den søker selv liksom.. Forøvrig rart at det ikke er slik måleavlesning, som viser når stolen står i riktig helling.. For mye liggende er hevrtfall meeeeeget uheldig, for ved bråbrems eller krasj, så kan ungen komme flygende framover. Skuldrene går sammen og ungen kommer opp mellom selene..
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #22 Skrevet 5. januar 2008 Jada vålerenga, og de i butikken sa at de tålte det (noe jeg jo har erfart), men kan de ikke snart komme opp med behagelige, OG sikre seter??
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 Ja mamma, derfor jeg blir litt usikker. Vet jo at det er farlig og legge de for mye ned og, men jaggu ikke godt og vite!
EnMamma Skrevet 5. januar 2008 #24 Skrevet 5. januar 2008 Det kommer veldig an på hva slags sete du har og i hvilken bil det står i. Anbefaler deg å prøve setet i bilen før du handler :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2008 #25 Skrevet 5. januar 2008 Joda Enmamma, det gjorde vi og det! ) Bestillte og greier, og skulle hente det dagen vi skulle reise hjem... Sambo drar ned, og kommer til et tomt lokale! De hadde gått konk, så det setet vi SKULLE ha, fikk vi ikke, så da ble det og handle et annet. Og hadde ikke akkurat tid til og styre med og prøve og slikt da.. Har forøvrig, som nevnt, maxi cosi cabriofix, og en opel, og en ford
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå