Gå til innhold

Hemoroider (vil bare ha litt trøst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor tidlig i svangerskapet det er vanlig å få det? Er snart i uke 20. Har blødd der bak i flere uker nå, men først de siste dagene jeg har hatt noen skikkelige onde plager. Fy, så vondt der er! Har aldri hatt det før, så dette var virkelig en ny opplevelse.

Stikker og trykker og jeg vet ikke hva. Leste på internett at det er veldig vanlig fordi babyen presser seg ned. Håper ikke den har tenkt å presse seg ut allerede??

Var hos jordmor her forleden. Hun rådet meg til å ta lactulose og ellers følge disse kjerringrådene som biola og svisker + mye vann. Ellers virket det heldigvis ikke som hun mente det var farlig.Men skal til legen i neste uke uansett da.

Men blir litt redd, for jeg får rett og slett smerter i magen og underlivet. Det er vel luft smerter eller trykk smerter eller vet ikke hva jeg skal kalle det. Trim er visst også bra, men er sykemeldt og skal ikke bevege meg for mye. Men får jammen ta meg en tur etter veien i morra når det lysner, og se om det kan få litt fart på magen. Ikke at jeg ikke går på do da. Men det er veldig tregt før det kommer noe. Vet ikke helt hva mitt spørsmål er her til dere. Vil bare ha litt trøst tror jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..trøste litt..

hehe..

går nok over, skal du se.. :)

kanskje du kan få noe av legen til å smøre på, noe med no kortison i (tror jeg det var.. kunne bruke under svangerskapet, men de på apoteket hadde ikke lov å gi det ut til gravide uten resept fra legen..) den skulle visst være skikkelig effektivt..

sliter også med litt hardere mage enn vanlig, pluss en masse luftproduksjon, men heldigvis har jeg sluppet unna hemoroidene - ennå.. :)

Skrevet

Du kan trøste deg med at "alt er bebbisen sin skyld". De forsvinner mest sannsynlig etter at du har født, men det er sikkert ikke dumt å gjøre det du kan for å lindre dem i mellomtiden.

*trøstetrøste*

Det går over:)

Skrevet

Prøv Alcos anal, det lindrer... Finnes flere typer hemoroide-krem på apoteket som er verdt å prøve ut. Har slitt med dette selv fra og til og kremene hjelper... Det går forhåpentligvis over når babyen kommer ut. I mellomtiden får vi smøre oss med tålmodighet og anal-salve (hihi...litt galgenhumor må man jo ha) og spise svisker....

Skrevet

Å, tusen takk for all trøst! Kjenner at jeg er mye lettere til sinns nå ja.

Er selvfølgelig verdt litt ondter hvis alt går bra med baby og den er frisk og rask når den kommer. Litt plager skal en vel ha.

Men, ja ondt er det. Men det forsvinner vel.

Skal prøve disse rådene fra dere. Vil nødig bruke så mye medikamenter, men slik hemoroide krem hørtes lurt ut og ellers slik jeg kan få på resept hos legen ja.

Må jo le litt selv:)

Tror rett og slett at jeg skal finne senga snart så rompa og hemoroidene får hvilt seg litt. Ikke verdt de er for uthvilte og opplagte til å plage meg i morgen heller da, men man kan jo håpe de har vett til å ta søndagsfri de også. He,he:)

Skrevet

Vil bare legge til at de mange hemoriode-kremer er reseptfrie og kan fint brukes av gravide - heldigvis ;)

God natt og sov godt! Håper hemoriodene holder hviledagen hellig i morgen, ja ;)

Skrevet

årh det der er pyton!

jeg fikk det i uke 12 første gangen (mista i uke 13+) og har ikke blitt kvitt den ene enda ARGARG hjalp ikke med alle kremer og salver...

så mandag skal eg til legen å spørre om de kan fryse den vekk... (det er ikke vondt)

Tror nok ikke den lille er på vei ut enda;)

Råder deg til å drikke litt Duphalac innimellom, det gjør at du får mykere avføring, som gjør at det ikke er så vondt å gå på do (sliter veldig der om dagen ARG)

Lykke til videre!§

Skrevet

Kjære deg:)

Dette kan jeg mye om!!! Kjør på med lactulose/duphalac for å forhindre hard pressende avføring. Så stikker du på apoteket og bestiller et helsekost middel som tar ca to dager fra bestilling før apoteket får inn... Dette heter mucokehl supp! Vidundermiddel, som heller ike er farlig å ta da man er gravid... Kjør på med tre om dagen til det er bedring!! For fytti satan å vondt det er med hemorroider:)

Skrevet

En salve som jeg tror de har reseptfritt på apoteket som heter XYLOPROCT (jeg mener ikke sheriproct), den funker for meg i hvertfall. Finnes også som stikkpiller dersom man har hemoridene inni. Jeg syns ikke alcos anal elle sheriproct har hatt noe virkning, bare xyloproct.

Lykke til.

Skrevet

Mulig denne virker veldig bra.. men dersom du har så sterke hemorroider som du beskriver er det lite sannsynlig at det hjelper kun med salve... prøv stikkpillene beskrevet to hakk ovenfor med salven som "solin" beeskriv... Da blir du fin i rompa;)

Skrevet

(hmmm?? hva mener du, anonym over her??)

Ellers lurte jeg bare på om de hadde tatt seg søndagsfri..?

Skrevet

Hei igjen!

Var meg som startet innlegget.

Virker som om de har roet seg ned litt i dag altså, hemoroidene, men nesten så jeg ikke tør å tenke det, for da begynner de sikkert igjen. De var ihvertfall greie i natt så jeg fikk sove. Har gått meg en tur i dag, og ellers drukket biola med kli og spist svisker.

Blør heller ikke så mye der bak lenger, så forhåpentligvis er de på retur??

Har blitt bedt med på en konsert i dag av mamma og pappa. Sambo er på sjøen, så kan jo være greit å ha noe å gjøre. Men vet ikke om jeg tør. Tenkt hvis jeg får akutte hemoroider når jeg sitter der da (er kirkekonsert). Vet ikke om jeg bare kan løpe ut heller da. Men samtidig kan det kanskje være godt å ha noe annet å gjøre og tenke på da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...