Gå til innhold

Angående rier/veer - kan noen svare meg? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan rier starte som smerter nede i bekkenet, eller må det være i hele magen og ryggen liksom?

Har VELDIG til kynnere nå, med smerter bare nede i "dåse"-området ;-p så er vel bare noe som modnes og flytter seg nedover.

Men lurer veldig på hvordan rier er... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet dessverre ikke..men jeg har hatt mensmurringer i noen dager selv nå..nede i magen...har termin i dag =)

Skrevet

Så vidt jeg husker, siden det er 2 år siden forrige fødsel, så satt riene først og fremst i korsryggen! Men mener å huske at det tok skikkelig rundt magen også, som veldig kraftige kynnere.

Kort sagt, slik jeg husker det, kan rier beskrives som veldig kraftige kynnere kombinert med sterke menssmerter i korsryggen:-)

Tro meg, du kjenner godt når du får rier, hehe. Lykke til!!! Spennende å nærme seg fødsel da! Gleder meg til mai!

Skrevet

Okay, da er det nok bare modning og flyttings ned i bekkenet på gang her =) Termin om 10 dager =) =) =)

Lykke til dere =)

Skrevet

jeg har hatt smerter nede i "dåsen" som du kalte det :) i noen dager nå, men det tror jeg er fordi babyen har festet seg. Får disse smertene mest når jeg sitter, og hun er våken og beveger seg. J****g vondt...

Men jeg har hatt rier 2 ganger før (1 fødsel og en SA), likt begge gangene, hos meg begynner det i magen, bygger seg opp, og går bak i korsryggen. Men det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan rier er dessverre..

Skrevet

jeg har forresten 5 uker igjen til termin, og har ikke gjort så mye klart, så jeg skal IKKE føde enda :P

Skrevet

hadde IKKE NOOOE vondt i rygg å mage jg..

Kun smerter oppover i skjeden..

Skrevet

Jeg tror det er forskjellig. Det som gjorde at jeg visste det var rier var smerte i lårene da jeg fødte for 15 mnd siden. Husker alle de forskjellige jordmødrene spurte om hvor mine rier kjentes best. De var forresten helt ubeskrivelige, finnes liksom ikke ord som forklarer hvordan de føltes. Kanskje et kjempe strømstøt blir satt inn i rygg i bølger ned til knea er den beste forklaringen jeg kan gi. Jeg sto derfor nesten gjennom hele fødselen fordi jeg ikke klarte ligge ned på lårene.

Skrevet

Jeg får veldig vondt nede i bekkenet når babyen rører på hodet.. Han ligger langt nede, men har ikke festet seg helt ennå.. Kjennes på en måte ut som støt.. Skikkelig, skikkelig vondt og ubehagelig. :( Kan være noe av det samme du kjenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...