Gjest Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 datteren min på 2år har i det siste fått masse røde prikker rundt munnen. jeg tenkte først allergi, men det er liksom ingen samenheng i hva hun spiser og når hun får prikker, utenom i dag da hun spiste litt ostepop ble hun ekstra rød.men hun får jo ikke ostepop hver dag, og de er der for det. noen som vet hva det kan være?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Kan høres ut som kontakteksem.... Prøv å følg med om hun reagerer spesielt på rødfargede næringsmidler som tomat, paprika, jordbær etc. Mange som ikke tåler det så godt. Og faktisk kan røde klær gi utslett til barn med kontaktallergi!!!
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Prøv å føre matlogg. Kan være en av ingrediensene likevel. Ellers kan der være så enkelt som ekstra tørr hud? eller at hun reagerer på fuktighetskrem?
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 hmmm, jeg har faktisk tenkt om det kan være ketchup, for det pleier å "blusse" litt opp når hun får det også, men så får hun det også på dager det hun ikke har fått ketchup. får følge litt med på det. hva kan jeg gjøre med det hvis det er kontakteksem da?
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 har aldri smurt henne noe særlig med krem, for hun har aldri vært særlig tørr. men jeg begynnte å smøre litt med en krem fra babyline da hun fikk det. den hjalp ikke så veldig, men sink salve virker det som hjelper litt. var en på apoteket som sa jeg kunne prøve det..
På vei igjen <3 Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Bruker hun smokk? Min jente på 4,5 får også dette av og til. Ikke så mange da. Har hun allerede et irritert område blusser det som regel opp av sterke mattyper som ketchup, og mat med mye salt. (Som f.eks ostepop)
På vei igjen <3 Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Ikke det at min på 4,5 bruker smokk nå, selv om det kunne høres sånn ut. he he. Men jeg husker hun fikk det mye på den tiden da hun brukte smokk...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Prøve å unngå røde matvarer som kan gi dette utslettet. Ketchup, kaviar, røde frukter og grønnsaker. Om hun får i seg noe av det, så vær nøye med å vaske henne godt så raskt som mulig. Evt kjøp en god krem som lindrer sår hud....eks calendula krem fra Weleda el lign. Prøv å ikke bruke røde klær innerst mot kroppen en periode. Vet det høres merkelig ut, men det var en svensk lege som fortalte meg det for mange år siden da eldstemann var liten (hun er snart 20 år;-) og de som introduserte A-kremen. Hun var plaget med litt eksem og det hjalp å kutte ut disse tingene, samt å passe på å ha bomull nærmest kroppen, og sjekk at sømmer er sydd med bomullstråd og ikke syntet.........litt jobb, men vel verdt det om det kan lindre plagene:-) Lykke til!
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Smokk, kaldt vær og sikkel:) Skjer hos mi når hun sover ute med smokk, og når hun sleiker seg rundt munnen ute i kaldt vær. Blir bra når hun snøres fast hver kveld med en fetg krem.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 ja, hun bruker smokk ganske mye, så jeg har vært innom den tanken også og utslettene kommer somregel i det området smokken dekker... den hjelper vel ikke akkuratt uansett hva det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå