Gå til innhold

Hvordan nattavvenne greiest, og er det for tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er nå 6,5 mnd, og han får fast måltid 3 ganger om dagen,pupp ellers. Om dagen går måltidene veldig greitt, ca 3-4 time. Om natten vil han ha hvertfall hver annen time. Nå har jeg begynt å jobbe, og syntes det er litt slitsomt å opp så mange ganger om natten.

Så hvis det ikke er for tidlig så tror jeg at jeg har lyst til å venne han av. Men hvordan gjøre det greiest...bare masse hyling hele natten....eller burde jeg gi han færre og færre måltid om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynne med å kutte ut det måltidet der du synes han spiser minst!! Noen nattmåltid har tendens til å bli litt halvhjertet.... Det kan du prøve å kutte ut.... tilby sutt istedenfor pupp.. Det kan fort vekk ta en times tid de første gangene, men det er viktig å være litt standhaftig. Fæl deg frem, jeg er ikke for å la barnet skrike hysterisk.... men de tåler å gråte litt og sutre. som sagt,det er deg som kjenner barnet ditt, og vet mest om hvor mye du kan ¨tyne¨det......

Skrevet

akkurat nå har jeg ikke latt han grine noe i det hele tatt, for jeg er så trøtt om natta at jeg ikke orker....men jeg må jo etterhvert slutte. Er litt usikker på hvilket måltid han får minst. Vi sover i samme seng, og han får pupp VELDIG ofte. Sutt er han normalt ikke interessert i.

Han er en standhaftig gutt, som gjerne griner i "timesvis" hvis han ikke får det som han vil, han sutrer skjelden, det er mest skriking. ( han er nok litt bortskjemt :o) )

Skrevet

er nok litt vanskeligere når dere samsover, begynne med å venne han til egen seng, så tar du nattavenning.

ja man er trøtt på natt, men du er nødt til å belage deg på noen netter med svært lite søvn for å få det til. i lengden så blir det bra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...