spilloppen Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Er det mange av dere som spotter her før mensen? Jeg har aldri gjort det før, men begynte den mnd vi startet prøvingen! Kjempe iriterende. Som oftest er det rund 3-6 dager før. Har noen av dere som spotter barn fra før? Spottet dere da? Har lest MASSE om det på nettet, men de fleste som har vært hos lege etc. sier det ikke skal ha noe å si på å bli gravid...Hva tror dere?? Vi er i vår 6 pp.
Truseprinsesse Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg spotter noen ganger, men da er det bare noen timer før. Maks en dag, men jeg spotter ofte etter mensen nå. Skikkelig kjedelig!
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Hei:-) Jeg har ingen barn fra før, men jeg har det også som deg. Jeg begynner å spotte på dag 10 etter eggløsning, og spotter 2-3 dager, har som oftest en dags opphold før mensen kommer. Jeg spottet heller aldri før, men 2. syklusen etter at vi begynte å prøve begynte det. Jeg opplevde også mye rart i 1.pp. Har alltid hatt stabile sykluser uten noe som helst tull og selvfølgelig når vi endelig skulle prøve å bli gravid, DA kommer alt på en gang. Og det har bare fortsatt med det ene etter det andre. I går fikk jeg mensen 2 dager før ventet, og gikk dermed inn i 8. pp. Jeg leser også at norske leger sier at spotting ikke skal ha noe betydning for om et egg fester seg eller ikke, og det kan jo hende. Men det er jo en grunn til spottingen og den hører man svært lite om. Som oftest skyldes spotting før mensen for lavt progesteronnivå, som igjen kan ha forskjellige årsaker. Jeg leter og leser meg blå på info om dette på nettet. Jeg har ingen tro til at jeg kan få noe hjelp hos en lege med det som jeg sliter med. Så prøver derfor å lete meg fram til alternative måter å "behandle" dette på. Og det er heldigvis info å finne. Så her i huset øker det på med viaminer og kosttilskudd fra måned til måned. Uff ble langt dette, men begynner å bli fortvilet og frustrert så engasjerer meg derfor veldig i å finne en løsning
spilloppen Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 Helt det samme med meg, var som jeg skulle skrevet det selv. Har heller ALDRI hatt noe kluss før...den første prøveperoden var jeg nesten sikker på at jeg var gravid pga av at alt var anerledes, men den gang ei. Tenker også at jeg ikke gidder gå til legen med det. Men har også lest om flere som har blitt gravide selv om de spotter...
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Blodblandet utflod/ brunlig utflod som oppstår i forkant av mensen
Blacktower Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Spotting før den ordentlige blødningen kommer kan også være rester fra forrige mensen.
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 I noen tilfeller kan det nok være det, men for min sin del er det trolig hormonelt....
Babysjuk Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Jeg spotter også. Begynner som deg rundt 3-6 dager før mensen. Har kort mens med bare 1-2 dager med blødning, spotter også litt noen dager etter dette. Har en gutt fra før ( 4 år), og kan ikke huske at jeg spottet før han ble født. Har lest en del om dette, og noen av de som spotter sier det kan vere tegn på lite progesteron, dette er noe de fleste leger vet lite om i dag.
Nemi:) Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har begynt å spotte for første gang nå jeg.. Har gjort det i 3 dager og dette skulle være første ordentige mens etter slutt på p-pilla. Håper mensen snart kommer og prøveperioden kan starte for nå begynner jeg å bi lovlig utålmodig!!
Isopora Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg spotter.. I noen dager før mensen og og noen dager etter, noe som gjør det veldig langvarig. Har jeg alltid gjort! Har ingen barn.. Er det uvanlig? har alltid trodd at det var en normal del av mensen, helt til jeg kom inn på bli gravid og skjønte at det ikke alle gjør det. Er det negativt på noe måte å ha det sånn?? Unormalt?
Carrie1 Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 hei! jeg spotter også, noen dager før mens og noen dager etter mens. har blødning i ca 2-3 dager, og tilsammen med spotting ca 1 uke. har vært til gynekolog med dette, hun sier det ikke skal ha innvirkning på evnen til å få barn. har også tatt div blodprøver som var bra. så jeg håper jo hu har rett.:-) har da venninner som har det samme, som har barn.. men hva slags vitaminer og kosttilskudd tar du? ( babyønske 8.pp)
Babyønske �� Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Tar omega 3, multivitamin + ekstra E-vitamin og C-vitamin, og har brukt Womans Care kremen i 3 mnd(uten god virkning). Har planer om å begynne på sink og B6, og så har jeg bestilt vitex agnus castus-kapsler(munkepepper/kyskhetstre) som jeg har større tro på enn Wild Yam Jeg har tatt omtrent dobbel dose, men vurderer å øke c-vitamindosen Sambo tar omtrent det samme som meg, men ikke nødvebdigvis dobbel dose
Babyønske �� Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Spotting betyr i mange tilfeller at det er en ubalanse mellom østrogen og progesteron. Østrogen dominerer over progesteronet i dagene etter eggløsning. Progesteron er nødvendig for at et befruktet egg skal kunne feste seg i livmoren. For mye østrogen er også det som gir ømme hovne bryster, oppblåsthet, humørsvingninger mm før mensen. Dette ble bare en forenklet erfaring fra meg Det finnes masse info på nettet, men da på engelsk, søk på low progesterone eller estrogen dominance og evt vaginal spotting. Norske leger har lite peiling på dette. Men det er en norsk side som er god, www.futhark.no
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Takk for hjelpen! Jeg får leite litt på nettet å prøve å finne ut litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå