Gå til innhold

BILSETER...igjen... forovervendt/bakovervendt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt oppgitt over disse diskusjonene.

Poenget må vel være å ha et bra bilsete som fungerer i en evt kollisjon- ikke om det er framover eller bakovervendt!

Legger ved en link til tester av bilstoler:

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19

( Der kan dere også se at flere bakovervendte seter kommer dårligere ut enn noen framovervendte!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så det er ikke atomatisk sånn at bakovervendt er best!

Skrevet

Huff... du har missforstått det meste...kun for å rettferdiggjøre ditt eget valg...

Men her er fremdeles foreldre som velger å gjøre det som er best.

Skrevet

Det er nakken til barnet det er snakk om og ikke setet. Et barn som sitter forovervendt har stor sjangs for å brekke nakken i en eventuell kollisjon, mens et bakovervendt sete beskytter nakken, men det går ut over bena isteden. Bena kan man gipse, men nakken...!!!

Skrevet

Hva har jeg misforstått?

og ja, jeg har valgt det beste setet om du lurer på det???

Hvor vil du hen????

Skrevet

Det hjelper ikke det, når noe setene er så dårlige så de blir revet løs fra selen som feks Renolux First Confort eller Safety Basic.

Så derfor mener jeg det burde være best å ha et bra bilsete uansett om det er framovervendt eller bakovervendt. Man vet jo heller aldri om man vil bli påkjørt bakfra eller forfra.

Poenget er å ha et solid bra sete uansett hvem vei det måtte peke!

Skrevet

De fleste vil vel da velge et solid bakovervendt sete...??

Skrevet

Ja, men slike seter har du blandt de forovervendte og.. Skjønner ikke hvor du vil med denne tråden annet enn å rettferdiggjøre ditt valg. Du vet innerst inne at denne diskusjonen taper du. Det beste er å la barnet sitte bakovervendt så lenge som mulig uansett. Det er DET du skal se etter på slike tester og ikke den kommersielle delen. Den skal bare selge seter!

*riste på hodet*

Skrevet

Rister på hodet her jeg også...huff er det mulig?!?!?!

Vet da vel at slike seter finnes i alle sitteretninger!

igjen: POENGET VAR Å HA ET BRA SOLID SETE SOM SKÅRER BRA I KOLISJONSTESTER!!!

Makan til peanut, skal du ha flere t-skjeer eller?

Skrevet

Hmm ser ut som joa driter i om stolene er bra eller ikke bare de peker bakover. Safety Basic er sikkert kjempe flott i hennes øyne.. hehe

Skrevet

Nei, nå er dere helt på jordet. Jeg får gysninger av folk som kjøper slike ukurrante merker, men gadd ikke skrive det da det er irrelevant i denne sammenhengen. Stolene må sef. være bra uansett retning, men bakovervendt er best uansett. Skjønner dere ikke det??

Dere må jo se på tester som viser forskjellen mellom forovervendt og bakovervendt når dere skal vurdere det og ikke tester som sier hvilke stoler dere skal kjøpe....

Skrevet

Svenske NTF(Sveriges svar på Trygg Trafikk) har en egen artikkel på sin nettside om hvordan man skal tolke testresultater. Det er viktig å lese nøye igjennom tester av barneseter, setet som er best i test trenger nødvendigvis ikke å være det sikreste alternativet.

I artikkelen står det blant annet noe som er viktig å huske på: Uansett hvilken plass det bakovervendte setet kommer på så er det bedre enn alle de forovervendte setene. Testene tar ikke hensyn til at det er anbefalt å sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Skrevet

Bakovervendt er best, om du ikke har fått med deg det foreslår jeg at du leser på trygg trafikk og ikke en bilsetetest hvor utseende teller halve karakteren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...