Gå til innhold

Grinete ett åring! Hva har skjedd??? Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig har han gått fra å være en glad gutt som fint kunne leke litt alene til å bli en grinegutt som ikke vil gjøre noe, han raser! Får han ikke viljen sin med en gang, ja da! Og så vil han opp hele tiden, sitter vi i sofaen skal han opp til oss uansett, men ikke på fanget, bare tumle rundt. Så grine fordi han ikke kommer ned igjen osv osv...

Er kjempesliten om dagen av all den sutringen. Han har 4 tenner på gang, har tenkt på om det kan være det (ikke jeksler), men han har aldri vært så grinete før når det gjelder tenner. Han sover godt om natten som han alltid har gjort. Noen som har det slik? Han er nå 13 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er dte mye det samme. og vår er straks 14mnd.

hun hyler om hun ikke får akkurat den matenhun kanksje har tenkt seg ut inni hodet, hyler hvis hunikke får spise selv - akkurat i det hun selv tenker det er greit å begynne å spise, osv osv. :)

det varer gjerne bare i 1min eller noe ( stortsett, ikke alltid da).

hun skal også opp i sofaen når vi sitterd er, krabber over oss og oppå oss, og sitter ikke rolig, så krabber hun ned, og blir sur fordi hun vil være oppi sofaen. ikke greit å bli klok på.

har konkuldert med at det er en måte hun tester oss ut på.

ser hvor mye hun kan trille oss rundt lillefingeren osv:)

så her blri hun ignorert når hun er sånn, og gir seg stortsett når hun ser at hun ikke kommer noen vei med det. hun får alltid spise selv, men hvis hun ikke får skjeen akkurat når hun vil ( gjerne før maten er klar og kommer på bordet), så er det helt galt, og første skjeen må nesten stappes inn i munnen på henne for at hun skal slutte og tar skjeen selv:)

de er i en alder der de tenker mye selv, og begynner å være klar over sine egne meninger og hva de vil ha. og så er det veldig utspekulerte da:) tihi.

men det at det kommer tenner er jo kanksje også veldig vesentlig da, her er det kjempe krise når det er tenner på vei. gjerne i 14dager før det bryter gjennom.

vi får smøre oss med tålmodighet og tenke på at dette er deres måte å komunisere på, nå- før de får mere språk.

Skrevet

Takk for svar. :) Merker jo at det er trass, når han plutselig vræler uten grunn når vi skal skifte bleie, å skifte bleie er jo kjedelig! ;)

Ja de tester oss vel... Har prøvd å ignorere, da hyler han enda høyere.

Jeg ber bare om at tennene har MYE av skylden, hehe.

Skrevet

jepp jepp...har en gutt på 14 mnd. og vi har allerede hatt en slik runde vi..Først sjønte jeg ikke hva som skjedde med han. han var rasende om alt . Jeg ble sliten og da var det "krangelen " på gang men så skjønte jeg at han bare prøver meg. Jeg startet å ikke reagere på raseri utbryddene hans og ga ros når han gjorde det rette. Var "over" rolig mens han skrek og aldrig ble irriter eller sint og vips..alt rettet seg..og han ble den fine drømme gutten igjen. Siste dagene har vi hatt tendenser til uro igjen men tror det ordner seg...

dette er nok noe så hør med alderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...