Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Dattra mi på 17 mndr har nok fått det nå.. Har i tillegg en liten en på snart 2 uker hjemme som er mye med søster, som ikke er til å unngå... Hvor store er sjansene for at han kan få det? Jeg ammer, har selv hatt det som liten. Han har blitt snørrete og litt blank i øya det siste døgnet, så litt syk har han også blitt.. Ikke helt i form jeg heller for å ha sagt det...
sorlandet Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Stakkars dere! Ikke noe særlig med syke barn. Husker da min søster ble født (hehe, ganske lenge siden -hun er 22 nå..) Da hadde jeg vannkopper mens de var på sykehuset, og jeg klarte å smitte min mor - hun hadde visst ikke hatt det som barn og ble kjempedårlig. Hun måtte ligge isolert fra min søster som bare var en uke i 5 dager etter anbefaling fra legen. Men hvor store sjanser det er for at han skal få det? Vet ikke.. Det er jo ganske smittsomt da, men hvis han har vært i kontakt med storesøster, er vel sjansen for at dersom han får det så er han nok smittet allerede. Ring til legevakta du for sikkerhets skyld
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2008 Hmm... Okei.. Noen fler som kanskje vet noe? Har erfaringer med dette?
tre små... Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 sjansen er stor og den minste bør få vaksine! ville hørt med lege! tror de er for små til å få de når de er 2 uker.. at det helst bør unngås.. vet om en som var utsatt og fikk vaksine, babyen var 1 uke gammel ca.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Uff, det hørtes ikke bra ut vennen!! Bra med dere ellers da?? Blitt noe navn?? Snuppa feber eller?? Stor klem herifra
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2008 Nei litt småkjipt hvis han er smitta... Ellers er alt bra her:) Litt småskrall i formen jeg også men... Minsten skal hete Patrik, men om det skal slutte med ck/k er ikke bestemt! Ja hu hadde 39.5 tidligere i kveld, men fikk paracet så den sank litt... Har ikke målt på litt over 1 time nå, så skal opp å måle igjen snart.. Hu roper på mamma/pappa om hverandre her nå, å sier gla i deg... Hehe prøver å sjarmere seg til å komme ut av senga nå gitt... Går bra der da?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Det hørtes ikke bra ut. Får håpe at han er beskyttet av ammingen din og dine antistoffer, og at du og Patrik dermed bare blir forkjølet el.l og ikke at han får vannkopper. Greit å følge med på tempen ja, men så lenge den går fint ned med paracet så år det jo bra :-) Klart hun skal ut av senga :-) er jo lørdag, hehe Du har vel ikke lagt henne så tidlig da?!? Hehe Bra her :-) Som du ser av nicket så skjer det ting her også. Mistet 9 november(igjen), men ble gravid med en gang etterpå :-) Så nå kaster jeg opp til store gullmedaljen igjen! Men det er HELT greit :-) 8+1 i dag. Prinsessa har det bra, tilomed begynt å spise brød så nå skjer det ting her! Godt med riktig kosthold og medikamenter som fungerer. Fint navn :-) Klem
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2008 Ja så det, sendte deg en sms, men veit ikke om du fikk den...? Gratulerer så masse uansett da, å håper det går bra nå Like kvalm igjen ja... Blir ei prinsesse til da, eller så er du bare veldig uheldig med denna kvalmen... Får håpe det ikke går så langt du må innlegges igjen! Får trykke ut ungen 08.08.08 du da;) Ja paracet funka heldigvis, så hu kom opp 2 timer etter vi la hu, ja vi la hu i 18-tiden... Så fikk hu yoghurt, litt eplejuice og kosa seg med tv før vi la hu i senga igjen. Nå er det stille der, så snuppa sover vel. Zita funker som natta-nanny, å hu gjør jobben sin veldig bra!! Wow, ikke værst å spise brød i en alder av 2 nå da;) Hehe, uff å uff, er ikke greit når de små ikke tåler div matvarer +++... Du har hatt litt å stri med vennen... Ville ha et litt "uvanlig" navn, ikke et som halve klassen kanskje blir å hete, selv om det var fint.. Så vi falt for Patrik til slutt.. MEN guttenavn er faen ikke lett!!! Nå skal vi hoppe til køys å se på film derfra:) Digg med tv på soverommet;);) KLEM
Mintbolle Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Hei! Dattern min fikk vannkopper da minsten var 2 uker. Han ble ikke smittet. Jeg har hatt det selv og ammet han slik som du gjør. De små er godt beskyttet de første par måneder da antistoffer fra deg har passert over til barnet via morkaka. Jeg fikk beskjed fra legen om at spebarna er såkalt immune de først 2-3 mndr så lenge mor har hatt vannkopper selv. (bortsett fra premature barn da) Minsten som nå er 10 mndr har vært nesten konstant forkjøla siden han ble født, men vannkoppene slapp han iallefall unna! Du trenger nok ikke bekymre deg for dette!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har jammen ikke tenkt på at 080808 var en mulighet, hehe. Men det er jo fult mulig det!! Nei, ikke fått sms. Men om du sendte den nå ikveld så får jeg den ikke. Klarte å søle et glass over mobilen og den er nå erklart død. Virker ikke som det er håp for den. Så her er det mors.. Skal skaffe nu på mandag tenker jeg. eller finne en gammel en i morgen tidlig. Ja, ikke mange som heter det :-) Fint navn. Zita er ei skikkelig vaktbikkje hu ja!! Bra hu passer på gullet! Ja, det er imponerende igrunnen. Brødskiver altså :-) Startet for ei uke siden og nå virker det som vi kan slutte med grøt snart. Skal til kontroll på sykehuset til uka får se hva som skjer da. Den siste perioden hun kastet opp nå så kom det gammelt blod... Og det kan se ut som det kommer bittelitt "kaffegrut" med avføringen også nå. Litt vanskelig å se, for hun har sluttet med bleie, og dermed går jo alt i do. Mulig blødning et sted på veien.. Håper ikke det, men kan jo se sånn ut. Men almenntilstanden er super så ikke noe problem å avvente til uka. Har snakket med fastlege om det. Ja, tv på soverommet er et must :-) Tror vi går dit også nå. Kos dere masse!! Klem
Den lille prinsesse Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er i nesten samme situasjon. Har en på 22 mnd og en på 7 uker. Eldste hadde vannkopper i romjula, og nå har baby´n fått dem. Jeg fullammer og har hatt vannkopper selv, så lille har ikke blitt like syk som eldste var. Det er faktisk større sjanse for at baby´n blir smittet enn at han ikke blir det. Vi var på legevakten igår og ble anbefalt og holde oss unna helt nye babyer og egentlig alle baby under 1 mnd. Ring til legen og hør hva du burde gjøre, er helt umulig å holde søsken fra hverandre hvis man ikke flytter ut for perioden. Men ikke noe særlig det heller, med tanke på eldste. Vi fikk beskjed om å bare la det gå sin vei da jeg ringte når storesøster fikk sine første kopper, både leger og helsesøster sa det ikke var farlig. Men nå er min noen uker eldre enn din. Inkubasjonstiden er på 14-20 dager så om din lille er smittet vil han være noen uker eldre når utbruddet kommer hvertfall. Vannkopper er supersmittsomt, og da vi var på legevakten med eldste ble vi satt på isolasjonsrom. Så jeg hadde nesten regnet med smitte. Her i huset er storesøster veldig glad i å kose baby´n og smittefaren er størst ca 3 dager før utslettet kommer. Da vet man jo ikke om barnet er smittet engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå