Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 jeg var på butikken her om dagen, kjøpte da for 500 kr.. det var da for ett middagsmåltid, som var kylling med fløtegratinerte poteter.. og ting som vi trengte i huset (som brød, grønnsaker, pålegg og saft osv) kom da hjem med 2 bæreposer fulle og sambo ble ikke akkurat så glad, mente jeg hadde brukt for mye og at det er ike normalt og bruke så mye når man skulle kjøpe middag.. for meg så er dette normalt da.. spm er da, er det jeg som er unormal? eller typen som er vanvittig gjerrig?
mayaya Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 500 holder jo ikke til noe! mener jeg da. mine turer blir alltid alt for dyre :-p
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Å handle for 500 i butikken er helt normalt. Men at mannen blir sur for at man kjøper mat, det er mer unormalt synes jeg.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Går raskt å handle for 500 kr ja. En må jo kjøpe det en trenger.
Odine! Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes ikke det var for mye. Hadde det bare vært til en middag, men mange små-ting blir det fort penger av. Brød og pålegg skal jo vare i mange dager.
blåbæret Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Handler som regel for over 500,- hver gang jeg handler...
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Absolutt ikke uvanlig! Han får dra ut å handle på sparebluss han da, så får han se hvor vanskelig det er å handle for hundrelappen;p
To trollunger + en spire Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Tja. Handlet selv for 700 i dag, men det var da endel middager til neste uke pluss ting vi ellers trengte. Ellers er det lett å komme opp i 500 på en handlerunde spesielt hvis det inkl. hygieneprodukter og litt snop/frukt.
Karoline's*mamma Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Helt normalt her i huset. Kanskje litt lite til helgehandlig. Beregnar 400 kr dagen i snitt, men så er det med røyk til mannen.
Mom2Two Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Handler ofte for over 1000 kr også, jeg. Man får faktisk ikke mye mat for 500 kr i Norge, om man skal ha noenlunde sunn mat med frukt, ren fisk eller kylling, grønnsaker osv.
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2008 ja, det mener jeg oxo.. men så begynner sambo og si at for 500 kr så kan han brødfø oss i 2 mnd, haha.. tror ikke han har vært på butikken på en stund.. men mat for han er jo nudler, sier jo litt egentlig.. prøver å si til han at det er normalt og bruke 500 kr på butikken, spes hvis man skal kjøpe middag og ikke har ingrediensene til det.. hrmf, mannfolk assa =P
Mø schæl! Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Hei! Her går det iallfall fort 500 kroner når jeg skal handle inn til middag + div. andre basisvarer! Ikke HVER dag selvsagt, men heller ikke så sjelden! Når man tenker på det, så er det jammen meg ikke SÅ mye man får for 500 kroner... og kylling er jo heller dyrt, samt ingrediensene til fløtegratinerte poteter! Så dersom mannen din hadde ønsket seg et slikt måltid, kan han bare tie stille! Jeg fikk også små "klager" tidligere ifht handling. Jeg ba mannen min da om å stå for handlinga selv en periode, slik at han så med egne øyne hva som trengtes i en husholdning. Da ble det fort slutt med sytinga gitt...
tonebf Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 pleier og handle for mer enn det så ikkee dyrt.... mat og ting man trenger koster penger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå