Gå til innhold

Hvem har rett her?? Jeg eller jobben??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg er i permisjon, men jobber noen uker nå og da.. Nå har vi fått vaktlister tilogmed påske. Jeg jobber 2 uker i mars, og da er det påske. Jeg får dermed ikke betalt fra nav disse dagene! Men på vaktlista er jeg satt opp på de røde dagene, og da skal man jo få betalt fra arbeidgiver, sant? Alltid fått det før ihvertfall.. Saken er ihverfall at de nekter meg betalt siden jeg er i permisjon, mens jeg på min side mener at jeg har krav på betaling siden jeg er satt opp på vaktlista disse dagene.. Jeg er jo ikke i permisjon de ukene jeg er på jobb!! De kalte meg tilogmed frekk som kunne si at jeg skulle ha betaling på disse dagene!! Er det meg eller jobben som har rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.. når du driver og jobber sånn noen uker nå og da,har du tidskonto? du har krav på lønn di ukene/dagene du jobber og permisjonen utsatt den tiden du jobber. men du må ha tidskonto avtale med arbeidsplassen for dette. altså forhåndsavtale tror jeg. ellers så kan ikke jobben tvinge deg på jobbi din permisjon. når du jobber skal arbeidsgiver betale deg,og når du har permisjon skal nav betale deg. hvis arbeidsgiver ikk har satt seg inn i dette selv så kontakt nav og forklare dem problemet. så får de ta det med arbeidsgiver.

håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

du har også krav på helligdagstilegg:) og hvis du er organisert i handel og kontor har du krav på fri påskeaften hvis du ønsker det. har du fastlønn har du krav på fri med lønn. altså kan dem ikke treke deg hvis du tar fri den dagen hvis du har fastlønn- dette gjelder organiserte i handel og kontor.

Skrevet

Vil bare si at selv om du er organisert er du avhengig av at jobben faktisk har inngått tariffavtale, ellers er det ikke mye hjelp i.

Skrevet

Hæ? Vet ikke om jeg skjønte det riktig, men så vidt jeg vet er det er kun når man er aktivt sykemeldt at jobben ikke skal betale deg når du er på jobb... Håper du har tidskonto, ellers har du IKKE lov til å jobbe!

Skrevet

Hvis du ikke får betalt, så jobber du ikke. Så enkelt er det.

Går ut fra at du har stoppet permisjonen/far har permisjon, og da skal du ha lønn og alle tillegg fordi du er i vanlig jobb (hvorfor skal du ellers jobbe???)

Jeg synes jobben din er frekk som prøver å skaffe seg gratis arbeidskraft.

Snakk med NAV, de kjenner reglene, og du har noe å slå i bordet med.

Skrevet

HI her..

Pappan har permisjon, så jeg mottar ikke penger fra nav da, derfor jeg jobber disse ukene! Det er da søren meg ikke min feil at jobben har driti på draget, og satt meg opp på en rød dag??Blir helt oppgitt av jobben min..

Skrevet

Hvis dette er tilfelle, skal du selvfølgelig ha lønn som alle andre på din jobb. Trenger ikke å være organisert for dette, det er lovpålagt.

Skrevet

Hvis du ikke er i jobb, dermed i permisjon, vil du ikke få noe for røde dager. Enten jobber du eller ikke. Hva sier avtalen din da?

Skrevet

Jeg er i jobb disse dagene. Jeg jobber i butikk og disse dagene er butikken stengt, men jeg er satt opp disse dagene! Derfor mener jeg at jeg skal ha betalt som alle andre!

Skrevet

så lenge du er satt opp på jobb en rød dag, og butikken må holde stengt pga det har du rett på fri uten betaling !

Skrevet

fri med betaling mente eg

Skrevet

Takk! Det er akkurat det jeg mener! Da vet jeg at jeg har noe å slå i bordet med.. At jobben har driti seg ut er da ikke mitt problem, hihi..

Skrevet

Hei! Du er altså ikke i permisjon den tiden det er snakk om, din arbeidsgiver har gjort en feil, og satt deg opp på vaktlisten på dager da butikken er stengt? Tror nok ikke de er pliktige å betale deg for arbeid du ikke utfører når arbeidsstedet er stengt, fant ikke noe om dette i arbeidsmiljøloven. De kan vel også endre vaktlistene om de har gjort feil, det er jo tross alt 2 mnd frem i tid. Tror det er 2 ukers varslingsfrist på vaktlistene.

Nå blir jo det en annen sak om de andre ansatte får betalt for disse dagene der bedriften er stengt, da er det jo rett og slett diskriminering av deg.

Skrevet

Hvilken idiotbutikk setter folk opp på dager de er stengt? Du har krav på lønn, men de kan kreve at du faktisk er tilstede på arbeidsplassen og jobber for pengene. For eksempel kan de gi deg en vaskeliste som du må gjøre istedenfor vanlig arbeid når butikken er stengt.

Skrevet

skal vel finnes en regel en plass som sier at hvis du normaltsett ville jobbet disse røde dagene har du krav på lønn på alle bevegelige helligdager (røde dager) som ikke faler på lørdag eller søndag. hvis du normalt sett ville jobbet lørdag eller søndag på disse røde dagene er jeg usikker på om lønnskrav. men ta en tlf til din organisasjon:) er du organisert? hvis ikke anbefaler jeg deg på det sterkeste å bli det::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...