mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 hvordan regner man ut sånn ca hvor mye næring babyen skal ha i løpet av dagen. jenta mi er 3 mnd snart.
amandita Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 150ml pr kg ca, delt på antall måltider pr døgn (f.eks 6). F eks 7 kg ganger 150 er 1050 delt på 6 blir 175ml pr måltid, eller delt på 5 blir 220 ml pr måltid.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 hmm oki. ho får 2 flakser á 160 ml og 2 flasker á 200 ml mme pr døgn itilegg til mm. har ikke hatt nok mm så har begynt med flaske. i begynnelsen var det kun 1 flaske pr dag. men nå er det opptil 4 stk hver dag som jeg skrev øverst. får nok mat da?
amandita Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Akkurat hvor mye din baby spiser er det vanskelig for meg å si. Dette er visst bare en anbefaling jeg fikk fra tror det var flaskeposten.org? Min gutt er snart 4 mnd, og har siden han var 5 uker gitt ekstra flaske på kveld, men gav altfor lite tror jeg, til inntil ca to uker siden. Nå får han 230 ca kl 19-20, og da begynt sovne sånn 20-21 med èn eller to mating på natt. Har nå også beg å gi ca 100-150 i tillegg til mm formiddag, ca 1030-11 for at han skal sove litt. Nu også noen skjeer med grøt ca 14-15. Han har siden fødselen vært helt 'hungryboy' og spist 'hele tiden' mm, drives me crazy. Men bare spise litt, sove litt, spise litt osv.. uten å være helt mett eller sovet nok.. Derfor bedre for meg nå med mere tillegg, og holder på å prøve frem selv, slik at han blir 'fyllt opp'. Man skal vel ikke gi over en liter mme pr døgn heller, har jeg lest.. Da skal man vel helst supplere også med annet føde. Men, 'allt er normalt' og noen spiser sånn og noen sånn. Du får se når baby er fornøyd
amandita Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Det jeg fikk, fra begynnelsen pga spise/sove av/på problem med gutten min, anbefalt av hs, var å gi bryst først, så fylle på 'litt etter litt', se hvor mye de vil ha liksom i tillegg før de er mett. De sier jo fra selv ca når de er mette. Gi 100, så 100 eller 50 til, ol. f,eks. Høres jo ut som du har kontrollen!
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 etter at jeg begynte med 4 flasker til dagen er ho mer fornøyd. ofte gråt hun ved puppen for det var ikke nok til å bli mett. syns ofte ho sovner før ho får spist seg mett når hun får mm. nå får hun flaske (160 ml) kl 07-08 ca alt etter når hun våkner. mm (hvis det er nok ) kl 10 ca. flaske (160 ml) kl 12-1230. sover da i ca 3 timer. får mm når ho våkner igjen. flaske(200 ml) kl 1700-1730 og evt pupp igjen før siste måltid før natta kl 1900-1930 (200 ml). sover da til 02-03 og får mm. slik er hennes dag +/- tidsbestemmelser. men som oftest er det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå