Gå til innhold

Hvor stort er deres magemål, dere i uke 30 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg ikke symfysemålet, men helt fra der jordmoren måler på skambenet og til der magen slutter å bule ut. Jeg er 55 cm !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er symfyse fundus mål det da??

Skrevet

Hehe er jo SF mål det da, og 55 cm er fysisk umulig hvis du ikke har forferdelig mange inni der i uke 30 - tror ikke det går ann da en gang i det hele tatt siden livmoren er ikke laget til å holde mer enn litt over 6 kg(ble sagt på 'livet i livmoren')! :-)

Skrevet

Tenker du på hvilket mål en får stående? Jordmor måler jo liggende, og det er jo litt annerledes. Mitt mål stående er ca 42 :-)

Skrevet

Ikke symfyse målet nei... fra nederst på skambenet og øverst på magen der den slutter å bule ut. Ikke der livmoren slutter...Min buler helt opp til puppene, men så er det og 4. svangerskapet da.

Skrevet

Stående ja, og ikke selve livmoren, men hele den bulende magen.

Skrevet

Hva er hensikten med den målingen? Kan vi ikke bare sammenligne SF?

Skrevet

Jeg bare lurer da magen presser sånn på st det ernesten umulig å gå, og jeg sår ikke bøyd meg uten at magen verker lenge etterpå. Og lurer på om det er andre som har det sånn.

Skrevet

Symfysemålet mitt er 31 cm da.

Skrevet

I uke 28+5 så va SF målet mitt 31 cm, ho målte først 33 cm, men blei så sjokkert, for det va utrolig mye, så sjekka ho ein gang til, og då va det 31 cm.

Skrevet

Ja, jeg ligger ca 3 cm over den grønne streken på de to siste målingene, men når jeg var innom legevakten i uke 22-23 så trodde legen der at jeg var ca 30 uker pga den store magen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...