Gå til innhold

Dere som har vært hos legen pga blødninger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere komme til UL med en gang? samme dag?

(tidlig i svangerskapet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...samme dag eller dagen etter. Var hos fastlege og ble sendt til sykehuset. Har hatt en del blødninger så det har jeg gjort flere ganger.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med tulla og hadde en liten blødning fikk jeg komme til innvendig ul med en gang. Da jeg var gravid i høst og blødde litt fikk jeg kun beskjed om å vente og se hva som skjedde (altså ingen ul). Blødde masse, så fikk etterhvert komme på ul hvor de konstanterte sa, men måtte mase meg til det.

Tror de har litt ulik praksis fra sted til sted.

Lykke til!!:)

Skrevet

Jeg hadde blødninger i uke 13. ringte da gynekologisk poliklinikk og fikk komme inn med det samme til UL.

Tror det tar lengre tid om man går igjennom fastlegen..

Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 20, ringte legevakten jeg....er ikke så stø på det her.... Der var d ingen hjelp å få....ringte igjen dagen etterpå.... ba så fint om å få komme inn, var helt i fra meg, men fikk beskjed om at dette var akuttlegevakt, og d var mange som var syk. snakket med en venninne som tipset meg om å ringe føden. der fikk jeg komme inn med engang og de var helt nydelig, fikk både innvendig og utvendig UL og tulla har d helt fint ;) var rimelig letta da, men de på føden kunne ikke forstå at legevakten ikke hadde bare tipset meg om å ringen føden.........

Skrevet

Jeg hadde en blødning da jeg var nesten 13 uker.. fikk komme til ultralyd dagen etter, men følte jeg måtte mase meg til det.. alt så fint ut på UL , så vet ikke hva den blødningen kom av..bare glad det gikk fint:)

Skrevet

Ringte føden då eg blødde, og så lenge eg ikkje hadde smerter så fikk eg beskjed om å ringe fastlegen etter helga dersom det ikkje slutta å blø... Eg ringte legen dagen etter (søndag), ville ikkje vente, og fikk henvisning til privat gynekolog som eg sjølv måtte ordne time hos på mandagen. Forstod at så lenge det var før uke 12 og ein ikkje hadde smerter, så blei det ikkje umiddelbar UL....

Men det er garantert forskjell frå sted til sted!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...