Gå til innhold

Noen oppfinnere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at jeg trenger noe som ikke finnes...i alle fall iflg barnevogn-butikken her! Trenger et bånd som kan festes til vogn og til meg, til bruk i tilfelle i bratte bakker på glatta. Går med brodder hele vinteren, og er ikke av de stødigste på beina, og er livredd for å miste vogna ned bakken fra oss til en nokså kraftig trafikkert hovedvei.. Får nesten mareritt, jeg, om at vogna stikker av om jeg mister taket på glatta, seriøst. Godt mulig jeg er dum, men er det noen som har hørt om noe slikt bånd, evt hvor man kan få tak i hvis det finnes? Takknemlig for seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten kan du jo ta to belter da et rundt livet og feste det andre i vognn håndtaket og i det beltet rundt livet...

Eller så må du jo kunne få sydd på en borrelås på hver av endene av et belte og ta det rundt livet og så rundt hådtaket?

El så kan du bruke en eller to sånne med klikklås på som du har på hådtaket og fester hådleddet inni..kjempe smarte de...det henger nemlig en sånn på den ene vognen til min elste datter og hun pleide og helde i den løkka før hun rakk opp til håndtaket;-)

Sikkert døds dårlig forklart dette men...he he

Masse lykke til;-)

Skrevet

Hva med en sånn Bagasjereim med klikklås, som en lett kan justere lengden på? Hvis du har to slike kan du ha den ene rundt livet og den andre mellom deg og vogna. Mener jeg har kjøpt den på Europris eller Biltema. Jeg bruker en slik en når jeg har med meg minstemann på trehjulsykkel. Opp bakkene må han ha hjelp, og da er denne kjekk å ha. Når jeg ikke bruker den korter jeg den inn slik at jeg kan ha den rundt meg på skrå over bringa.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så kan det kanskje være bedre å ha en slik bagasjereim rundt livet, og så en kjetting (fås kjøpt på jernvare og byggforretninger her i området) med en låseanordning slik at du kan få festet den i understellet på vognen. På den måten slipper du risiko for at du drar med deg vognen i fallet (da kan den kanskje velte?).

Skrevet

koster litt da, men kan brukes til mye....

En sånn man bruker når man er ute og går tur med bikkja for at man skal slippe å holde i båndet. Festes rundt hofta og er godt polstret. Samme type man bruker når man skal dra pulk etter seg.

Fest to (eller en) stropper på og med krok i vogna... Litt lengde på stroppene sånn at hvis du faller at vogna ikke hvelver også,,,, :)

Smarteste jeg kommer på... :)

Skrevet

Det finnes =) Vi hadde sånn i den ene bhg. jeg jobbet i, og det var veldig betryggene i bratte bakker, når det var glatt ute. Vet dessverre ikke hvor den var kjøpt, men den var sånn at man hadde den rundt håndleddet, og så var den festet i vognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...