Gå til innhold

Refusjon av medisinutgifter ved beh. i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi setter sannsynligvis i gang med forsøk hos Nordica i København i løpet av januar/februar.

Vi har fortsatt et forsøk igjen som dekkes av det offentlige, men jeg er usikker på om vi får dekket utgifter til medisin så lenge behandlingen ikke foregår i Norge.....

Er der evt. slik at gynekolog i Norge kan skrive ut resepten slik at vi får igjen beløpet? Det er jo snakk om mye penger....!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har skjønt får man kun dekket det som foregår i Norge. Så da får dere ikke igjen noe for medisiner til behandling i Danmark dessverre.

Skrevet

Du får dekket medisiner inntil 3 forsøk, om det er i norge eller i utlandet. Men medisinene må være kjøpt i norge, det er viktig.. alt leveres bare til trygdekontoret her hjemme..lykke til

Skrevet

ok, takk...da har jeg misforstått - beklager feilinformasjonen

Skrevet

Er ikke så lett hehe så mye rare regler i dette systemet :o) burde vært gratis spør du meg.. ikke nok med at det er vondt å være barnløs men en skal jaggu bli ruinert også hehe..

Lykke til begge to

Skrevet

Ja det har du rett i, for vi er sinnsykt mange. Lykke til du også :-) det ordner seg nok snart.......for oss alle :-) Da lærte jeg noe i dag også, greit å ha i bakhodet hvis vi skulle trenge hjelp fra utlandet selv engang.

Skrevet

Vi hadde våre 3 første forsøk i danmark privat. Og har brukt over 100.000 kr skal nå igang i det offentlige her hjemme og da blir det billigere, og jeg har litt medisin fra siste forsøk.. men fytti det har gått penger.. men lykkes vi og jeg kan oppleve å bli mamma er det verdt hver eneste krone :-)

Får håpe du lykkes nå!!!

Skrevet

Takker for svar :-)

Ja, dyrt skal det være, men får håpe det er verdt det (og det er det jo om det kommer en liten bebis)

I og med at medisinene skal kjøpes i Norge, må man ikke da ha en norsk resept?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...