bollibompa Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Hei Vi setter sannsynligvis i gang med forsøk hos Nordica i København i løpet av januar/februar. Vi har fortsatt et forsøk igjen som dekkes av det offentlige, men jeg er usikker på om vi får dekket utgifter til medisin så lenge behandlingen ikke foregår i Norge..... Er der evt. slik at gynekolog i Norge kan skrive ut resepten slik at vi får igjen beløpet? Det er jo snakk om mye penger....! Noen som vet?
Julie73 Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Etter hva jeg har skjønt får man kun dekket det som foregår i Norge. Så da får dere ikke igjen noe for medisiner til behandling i Danmark dessverre.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Du får dekket medisiner inntil 3 forsøk, om det er i norge eller i utlandet. Men medisinene må være kjøpt i norge, det er viktig.. alt leveres bare til trygdekontoret her hjemme..lykke til
Julie73 Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 ok, takk...da har jeg misforstått - beklager feilinformasjonen
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Er ikke så lett hehe så mye rare regler i dette systemet ) burde vært gratis spør du meg.. ikke nok med at det er vondt å være barnløs men en skal jaggu bli ruinert også hehe.. Lykke til begge to
Julie73 Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Ja det har du rett i, for vi er sinnsykt mange. Lykke til du også :-) det ordner seg nok snart.......for oss alle :-) Da lærte jeg noe i dag også, greit å ha i bakhodet hvis vi skulle trenge hjelp fra utlandet selv engang.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Vi hadde våre 3 første forsøk i danmark privat. Og har brukt over 100.000 kr skal nå igang i det offentlige her hjemme og da blir det billigere, og jeg har litt medisin fra siste forsøk.. men fytti det har gått penger.. men lykkes vi og jeg kan oppleve å bli mamma er det verdt hver eneste krone :-) Får håpe du lykkes nå!!!
bollibompa Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2008 Takker for svar :-) Ja, dyrt skal det være, men får håpe det er verdt det (og det er det jo om det kommer en liten bebis) I og med at medisinene skal kjøpes i Norge, må man ikke da ha en norsk resept?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå