Mamma til 3E Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 hvor lenge i forveien må jeg kontakte prest og bestille kirke?
rødhette* Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Det er ikke noe bestemt så-så lenge før man må gjøre det; bare så lenge de har ledig dato. Men du må ha prøvingsattest som ikke kan være eldre enn 4 mnd, ellers får du ikke giftet deg...
Mamma til verdens beste barn Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Nå skal ikke vi ha vielsen i kirken da, og presten er en venn av familien, men vi begynnte all planlegging 18 september ca og vi gifter oss nå 12 januar. Men sikkert lurt å starte tidligere hvis dere skal ha det i en populær kirke og på ett populært sted. Vi har valgt ett sted som tar seg av alt med selskapet, vi trengte bare å bestemme meny/ hva slags blomster og musikk vi skal ha, resten ordner de. Utrolig deilig!!
Babyfacepsycho Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Det kommer veldigt ann på hvor og når dere vil gifte dere. Vi bestillte kirke/prest allerede i sommer som var (et år i forveien), men det var fordi det allerede begynte og forsvinne flere av de datoene vi kunne tenke oss. Hvis dere ønsker en dato mitt i sommeren så er det lurt og være tidlig ute, da dette ofte er populære datoer. =)
Supermamm Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Vi bestilte et år i forveien, da hadde vi to-tre datoer og forhørte oss med kirken hvilke datoer og klokkelsett som var ledig. Valget falt på det vi synes passet best for det var endel ledig så tidlig. Men jeg vil tro det kommer litt ann på når på året man gifter seg også, hvis man gifter seg i sommer mnd som vi gjorde bør man være tidlig ute: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå