Gå til innhold

Søke om permisjon(fødselspenger)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg fram når jeg gjør dette? Hvem skal ha søknad, arbeidsgiver eller nav? Hva skal søknaden inneholde??

 

Føler jeg har kontroll på alt før lillemann kommer, bortsett fra dette. Og når skal det søkes? er jeg for sent ute allerede kanskje? ;)

 

Håper noen kan gi en "forklaring for dummies" ;) Blir utrolig glad for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

permisjons søknaden til arbeidsgiver fåes der.. fikk jeg beskjed om av min sjef.. skal skrive den neste uke, må bare innom og hente den først...

resten kan du spørre nav om..

Skrevet

jeg har termin i slutten av mars og har heller ikke sendt inn noe enda.

Søknaden til arbeidsgiver bør gjøres nå, ihvertfall hvis de ikke er klar over når du skal ut i permisjon.

Jobben min vet når jeg skal ut i perm, så det er bare en formalitet at jeg sender inn søknaden til de.

Søknaden til NAV kan du sende når som helst men senest tre måneder ETTER termindato. De gjør utbetalinger inntill 3 måneder tilbake i tid...

Jeg sender den i februar en gang tenker jeg, men kommer ikke til å fylle inn når pappa skal ha perm, og når jeg skal ha ferie enda, da dette enda er usikker.

Det eneste de trenger å vite er inntektsopplysninger og om du skal ha 80%, 100% eller gradert uttak.

Skal du ha gradert uttak må du ha avtale med arbeidsgiver også hvor opplysninger om dette fremgår i søknaden til NAV.

 

Ble du noe klokere....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...