Gå til innhold

11. september; et angrep utenifra eller innenfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere? Er dette en ekstern konspirasjon av "the evil doers" eller en intern operasjon for å tiltuske seg olje og makt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nok jødene ...

Jeg ser ingen grunn til å tvile på at al-Qaida var hovedoperant, men man kan selvsagt debattere hvorvidt dette blir et eksternt eller internt angrep, siden mange av aktørene nok var naturaliserte amerikanere.

Skrevet

Utenfra. Er lei av alle konspirasjonsteorier.

Skrevet

Hva med brannmenn som sier de hørte noe som lignet mistenkelig på bombeeksplosjoner i det tårnene raste? Larry Silverstein som innrømmer at de valgte å sprenge tårn 6, og påstår at det var brannmenn som plasserte bombene i hurten og styrten på stedet. Det faktum at man kan se en eksplosjon inni bygningen før flyet treffer. Filmene viser at det ikke er et "American Airline-fly". Filmen som viser angrepet på pentagon viser ikke noe fly, og dette er riktignok det eneste kameraet. Hvor var de andre kameraene? Hvor var i så fall restene av flyet? Ikke noen merker etter det på bakken heller. Det er opp til flere grunner til å tvile på at makteliten i USA ikke var involverte.

Hva er det som gjør Osama bin-Laden og al-Qaidaet unntak fra konspirasjonsteoriene?

Skrevet

Joa, og så var det egentlig fanden selv, for det så vi i en røyksky.

Jeg tror ikke på det. Jeg ser ikke hvilket motiv amerikanske myndigheter skulle ha hatt. Jeg ser så avgjort hvilket motiv al-Qaida hadde.

Jeg ser ikke at dette er noe unntak fra konspirasjonsteorier flest. Det er same shit og sikkert like lite holdbart. Og like kjedelig. Det var nok jødene, ja.

Skrevet

Motivet er jo opplagt. Det var noen som en gang sa (jeg husker ikke hvem) at hvis et system skal fungere, trenger man en intern trussel og en ekstern trussel. Dessuten nører det opp under egen popularitet dersom man kan fremstå som en snill, beskyttende onkel i nødens stund. Strategien er eldgammel, og man finner den langt tilbake i tid. Div presidenter i USA har brukt den gjennom tidene. Det begynner jo å bli ganske allment kjent at Pearl Harbor ikke var noe overraskelsesangrep, men et angrep man ønsket seg over lengre tid.

Skrevet

Jeg er uenig i vurderingene dine, og synes på ingen måte amerikanske myndigheter hadde noe opplagt motiv for evt å stå bak 9/11.

Skrevet

Det er ganske sikkert utifra og al-Qaida som har skylden. Skal man si innenfra så må det være at jeg er sikker på at mange som var med i planleggingen og uførelsen er personer oppvokst eller boende i vesten.

Skrevet

Nja, ikke et direkte uopplagt motiv heller, uten at jeg er fan av konspirasjonsteorier (eller jo; litt fan. De morer meg på samme måte som en underholdende krimroman).

Skrevet

nja, altfor risikabelt, selv om motivene er enkle å se pr. dags dato. vil derfor si at det var et angrep utenifra.

Skrevet

Jadajada, det var innenfra. Og holocaust har aldri skjedd heller, det er bare oppspinn. Og mens vi er i gang, så har mennesket aldri vært på månen, og alle leger er slemme og vaksinerer barna våre med farlige og ineffektive vaksiner bare for å tjene penger på det.

Skrevet

tja, at det har vært mennesker på månen levner det vel liten tvil om, men at datoen og navnet for den antatt første er vel kanskje diskuterbart? uansett, det er ikke noe vi vil få svar på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...