Gå til innhold

Min fødsel


kris-79

Anbefalte innlegg

25/12 var vi til ktr på sykehuset, fortsatt bare 1 cm åpning og ganske umodent. Spurte om vi ikke kunne gjøre noe, skulle blitt satt i gang 27. dersom ingenting skjedde før. Fikk modningsakupunktur for 1. gang. KL 19 den kvelden startet regelmessige rier hvert 7. min, varte fra 40-60 sek. Fikk ikke sove, men kan ikke si det var vondt enda. Kl 09 neste morgen dro vi til sykehuset, trodde vi ville bli sendt hjem, men tenkte vi kunne få nåler på nytt. Da JM hadde kjent der nede sa hun at nå skal du være glad, her er 3-4cm åpning. Dere får fødestue..hjelp! Jeg er mye oppe og går, kl 11 er det 7-8cm, JM tar vannet. Får nåler mot smerte og for å få fortgang på sakene. Nå begynner det å gjøre vondt. Kl 15 går jeg i badekaret, etter at de første tårene startet å trille..Ligger til over vaktskiftet, blir skjekka kl 16 har krympa til 5-6cm

:-( Nå har jeg SMERTER! Mista all motivasjon, ba om epidural, noe JM var enig i fordi jeg måtte få drypp for å få fortgang på åpninga. Får vepsestikk mens jeg venter på anestesi. Da kommer en JM som har fulgt oss på tidligere ktr, begynte å hylgrine da jeg så henne, herregud så flaut!!Sambo følte seg helt hjelpeløs da stakkars.. Epiduralen var fantastisk, klarte å duppe av. Fikk en times frist til å åpne ellers måtte de ta keisersnitt, da hadde lillemann stanga hode for lenge. Nå gikk det fort, åpna til 9 cm og kunne trykke forsiktig, men hodet til lillemann var ikke riktig innstilt. Stansa epidural og skrudde opp dryppet, hadde en konstant ri, KRAMPE!! Overlege kom + mange andre. De måtte inn med vakum og vri hodet på plass: Nå måtte jeg lukke øynene og trykke så inn i h..... Legen tok ut vakumet og jeg trykka gutten ut for egen maskin på 3 rier. Fikk en overfladisk rift helt bak, blødde nesten ikke så tror jeg var heldig. Gutten kom kl 20.55, målte hele 38 cm rundt hodet. veide 3550 gram og var 52 cm lang. Helt perfekt! Gled dere jenter, for en fantastisk opplevelse å føde sitt eget barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

gleder meg til å se lille Oscar på treff, litt artig å lese slike fødselshistorier og sammenligne med min egen fødsel,jeg tenkte også på badekar når jeg tenkte på hvordan jeg ville ha fødsel,men hadde glemt det når jeg kom inn på sykehuset,men tror ikke jeg hadde rukket det uansett,for det gikk så fort til meg.

 

Lykke til med amminga,var litt annerledes å amme på kafè ja,er jo vant til å sitte i sofaen eller sengen,plundret en del synes jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fødselshistorie, Kris - takk for at du ville dele! Jeg griner like gjerne litt her jeg sitter og leser. Snart er det min tur... Gruer og gleder på en gang... Gleder meg til å treffe vesleprinsen din - håper alle er i form til onsdagen. Jeg kommer hvis jeg ikke føder;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!! Sitter her med en liten tåre i øyekroken jeg også! Skal bli koselig å treffe dere en dag dere er oppe for det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må glede dere til fødsel, jeg følte meg hele tiden 100% trygg, det er viktig tror jeg. Fantastiske mennesker som jobber på føden! Kjenner tårene mine sitter ganske løst nå etter fødselen, er blitt en skikkelig sippeunge.. gråter litt hver dag.. hehe :-) Gleder meg til treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne uttalelsen,jeg er også kjempefornøyd med de som jobber på føden, det er bare å glede seg,nå i etterkant så synes jeg ikke at en fødsel er noe å grue seg til,men dette har nok sammenheng med at jeg hadde en fin fødsel og ingen negative opplevelser i forbindelse med denne. Jeg anbefaler epidural ivertfall,det reddet meg.

 

Lykke til alle dere som ikke har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...