Gå til innhold

Spiser så lite plutselig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfart noe lignende?

Jenta mi ble forkjølet i jula. Var i fin form helt til rett før nyttårsaften, da begynte hun å spise litt mindre samt at hun var mer sutrete. Ikke feber. Rett etter nyttår fikk jeg og mannen min omgangssjuken. Den dagen spiste hun veldig lite. Tenkte hun også var kvalm, så det fristet lite med mat. Dette var på tirsdag. Nå er det lørdag og hun spiser fortsatt lite, antageligvis halvparten av det hun til vanlig spier. Magen hennes ser allikevel ganske full ut hvis dere skjønner. Det har kommet mye luft i dag. Bæsjer 2-3 ganger pr dag, noe løs avføring. Er veldig opp og ned i humøret.

Til vanlig våkner hun kl seks, men i dag var det morgen kl fem. prøvde å gi henne vann, men bare skrek. Ville visst ha mat... Spiste ganske mye til frokost egentlig, ift resten av måltidene i dag.

Litt rotete dette her, men noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 8 mnd forresten

Skrevet

Dytte, dytte:-)

Skrevet

kan det være noen tenner på tur? Gutten vår har variert matlyst om dagen pga tannplager. Noen mat funker bedre enn annet mens det står på. f.eks grøt og melk på flaska si. Gjør nok vondt å tygge på hardere mat, og så blir han litt utav laget og trenger litt mer kos.

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Det kan hende det er tenner. Men da de forrige kom, reagerte hun annerleders, med diaré og skrek ei natt, ellers ok. Vi får bare vente å se om det dukker opp noen flere tenner.

Det er så kjedelig å ikke vite hva som plager henne! De skulle ha snakket disse babyene. :-)

Skrevet

har du forsøkt nesedråper? jeg hadde samme problem, også viste det seg at han var tett i nesen, han fikk jo ikke puste når jeg gav han flasken. Et par nesedråper, så var apetitten tilbake!

Skrevet

vi har det akkurat likt her, bortsett fra at småen er 3,5 mnd. jeg mistenker at det er dette omgangssykeviruset som har satt seg litt, men det er selvfølgelig bare min egen uinformerte antagelse...

håper det går over snart!

Skrevet

Gutten min er også inne i en periode der han spiser mye mindre enn før. Får f.eks ikke i han mer enn toppen 10 små skjeer grøt på morgen og kveld... noen skjeer middagsmat... stort sett veldig blid og fornøyd da, holder på å få tenner.

Han er litt over 7 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...