Boulengerina Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Vi trenger ny bil siden vi får en liten til om 4 mnd ca:) Problemet vårt er altså at vi ikke har plass til 3 barneseter i baksetet i den bilen vi har nå.. Ikke har den 3-punktssele i midten heller.. Vurderte en stund å ha det ene barnet fremme uten airbag og la en voksen sitte bake i midten, men etter å ha prøvd det ut en liten stund fant vi ut at det ble alt for ukomfortabelt. Vil jo ha muligheten til å reise på lengre turer også Er det noen som vet om en bil som har dette, som helst ikke er så aaaalt for dyr? Alle tips mottas med stor takknemlighet:)
Pee-Jay Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Søs har en passat stasjonsvogn. De fikk plass til 3 seter, men det var to babyseter og ett slikt 18+-sete. Har hørt at ford galaxy har plass til 3, men den kommer ganske dårlig ut i tester :X Hva med å gå til en forhandler og testkjøre med ALLE setene baki:D
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Har BMW 3-serie og regner med at vi får plass med 3 seter bak i bilen når vi bytter ut det isofix-setet som yngste har. Da isofix-festene sitter en bit inn på denne bilen
Boulengerina Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 oki:) Takk:) Kanskje vi skal gjøre det.. hehe:)
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Chrysler Voyager Ford Galaxy Ford S-max VW passat VW caravelle Ford Mondeo Peugeot 307SW Citroen Berlingo Det var noen av de jeg kom på i farten. Og det er jo variernde på disse bilen hvor god plass det er til tre seter da.:-)
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Har Ford S-Max, får fint plass til 3 barneseter bak (har prøvd), og det er alikevel masse plass foran og et stort bagasjerom. S-Max er også "årets bil 07" og har 5 stjerner i NCAP. Er kjempefornøyd, så når vår skal byttes ut om 1,5 år blir det en ny S-max på meg :-)
rødhette* Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 VW touran. Men de jeg kjenner som hadde tre seter i en sånn, måtte ha eldste på tre forovervendt for å få det til. De to på 1 år satt bakovervendt.
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Volvo V70 har plass til 3 barneseter. Det er vel den største stasjonsvognen. Ellers må men vel ha flerbruksbil som vw touran eller ford s max.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har passat og 2 barn som bruker sete, og hadde med ei venninne og sønnen hennes på shoppingtur for en stund siden og da fikk vi alle 3 sete bak i bilen:) Kjenner også ei som har 3 sete barn og de har touran, men med 7 seter da..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 I vår Toyota Corolla Verso 04 mod har vi fått plass til 2 seter for 2 årringer og 1 sete for 4 årring... det gikk kjempefint, det! Ene setet var festet med isofix og det andre var forholdsvis bredt...
EnMamma Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Trygg Trafikk har en egen artikkel med oversikt over noen biler som har plass til tre barneseter: http://tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726 Men jeg ville nok prøvd i bilene dere vurderer, enkelte av bilene som visstnok ikke har plass til tre seter vet jeg om noen som har tre seter i. Kommer mye an på hva slags seter det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå