Gå til innhold

Hva er symfysemål?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt dreven på alle disse termene og forkortelsene som flyter rundt her inne, og lurer på symfysemål er?

Noen som vil ta seg to minutter for å forklare meg det?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symfyse (haha, SF da..:)) er fra toppen av musebeinet, eller nederstpåmagenbeinet til toppen av livmora di:)

 

Ellers husker jeg ikke fler forkortelser men kommer på det om jeg ser de...:) Bare spør om du ser noen:)

Skrevet

Tusen takk, da var jeg litt klokere :-)

Skrevet

Skambeinet eller forrerste del av bekkenet, heter det i alle fall ;) "musebeinet" - det var da litt av en betegnelse...

 

SF-mål betyr symfyse-fundus-mål. Symfyse er skambeinet og fundus er toppen på livmora.

Skrevet

Jeg unngår å bruke ordet "skam" noesomhelst om kroppen min...Det er vel egentlig ordet skambein som burde få kommentaren, eller hva;P og hva med skamlepper..? Uff, jeg misliker SKIKKELIG at det kalles det:) da er musebeinet myye bedre:D

 

 

Skrevet

Det kan du si... Men jeg synes ikke "mus" er noe bedre - jeg bruker ikke skadedyr-navn på kroppen min ;)

Man kan jo kalle det bekkenbeinet også.

Skrevet

Søren at jeg ikke tenke på det da... ;P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...