Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Er ikke helt dreven på alle disse termene og forkortelsene som flyter rundt her inne, og lurer på symfysemål er? Noen som vil ta seg to minutter for å forklare meg det? Takk :-)
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Symfyse (haha, SF da..) er fra toppen av musebeinet, eller nederstpåmagenbeinet til toppen av livmora di:) Ellers husker jeg ikke fler forkortelser men kommer på det om jeg ser de... Bare spør om du ser noen:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Tusen takk, da var jeg litt klokere :-)
ma-85 Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Skambeinet eller forrerste del av bekkenet, heter det i alle fall "musebeinet" - det var da litt av en betegnelse... SF-mål betyr symfyse-fundus-mål. Symfyse er skambeinet og fundus er toppen på livmora.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg unngår å bruke ordet "skam" noesomhelst om kroppen min...Det er vel egentlig ordet skambein som burde få kommentaren, eller hva;P og hva med skamlepper..? Uff, jeg misliker SKIKKELIG at det kalles det:) da er musebeinet myye bedre:D
ma-85 Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Det kan du si... Men jeg synes ikke "mus" er noe bedre - jeg bruker ikke skadedyr-navn på kroppen min Man kan jo kalle det bekkenbeinet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå