Gå til innhold

Alt dette med god vs dårlig mor..........Tror jeg blir sprø!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager har man sånne tanker om seg selv, enten det er fordi man er litt slapp mtp tv-titting, eller om barnet sitter forovervendt, eller hvis man ikke kan personnummeret til barnet sitt!

Hvis det er tilfelle at man er en dårlig mor hvis ett eller flere av disse tingene stemmer i din hverdag, ja, da er jeg en fryktelig dårlig mor...

Her ser Tarzan ganske mye på tv(Playhouse Disney), han sitter forovervendt i bil, jeg kan ikke personnummeret hans i hodet, han spiser kjeks så godt som daglig. Pluss at han får litt godis utenom helger. Vi er ikke ute å leker hver dag, vi spiser ikke alltid poteter til middag og ja, jeg tar meg fint et glass vin etter han har lagt seg!

Fysj, for en forferdelig mor jeg er.

Nå må dere skjerpe dere. Jeg tror ikke Tarzan her har det så veldig vondt for å si det sånn!!!

Å, jeg merker jeg får gåsehud på ryggen av irritasjon over disse måtene å dømme seg selv eller andre på.

Jeg tror at man er en god mor så lenge man føler at det man gjør(helhetlig sett) ikke er usunt eller altfor farlig for barnet sitt!

Stol på deres egne instinkter jenter og gutter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig mor jeg også da. Gutten min ser også på tv (plauhouse disney), sitter forovervendt i bil, jeg kan heller ikke personnummeret hans. Og han her får også litt godteri utenom helg. Og vi gjør nok masse annet som andre mammaer ikke sikkert er enig i men vi gjør det vi føler er best for han. Ingen er perfekte uannsett hvordan de vrir og vender på det.

Skrevet

Jeg driter egentlig veldig langt i om folk her inne syns jeg er en dårlig mor! Det ville isåfall blitt basert på et ekstremt snevert grunnlag!

Jeg vet jo selv at jeg ikke er det :)

Skrevet

hvis noen virkelig var dårlige foreldre ville det sikkert ikke gjort noe fra eller til om de kunne personnr. :o)

Enig med de over, kan hende det er andre ting(helheten) som er viktigere...(forøvrig, korno er toppers!!)

Skrevet

Signerer denne!

Skrevet

De tingene du ramser opp kvalifiserer ikke som dårlig mor (om noe slapp), men å tro at alle instinktivt vet best for sine barn er helt på jordet...

Mange her har for eksempel tydeligvis lite kunnskap om sikring i bil, og det får man ikke uten å lese...

Skrevet

Uff. Aldri aldri, samme hvor mye jeg prøver så vil jeg aldri bli noen god mor, fysisk umulig nemlig

Skrevet

Enkelte kvalifiserer ut fra disse eksemplene jo!

Oj, her må man tydligvis ha 6 i norsk utdypning for ikke å bli misforstått i innlegg!!!

Hvertfall når sånne kritiserende mennesker som deg er inne på slike forum!

Ut fra det jeg skrev,så skjønte du vel hva jeg mente....OMG, enkelte altså!

Skrevet

Det jeg blir lei av alle er alle som forsøker å få det til å skulle være like trygt med forovervendt sete som med bakovervendt. Det er det nå engang ikke, uansett hvor mye en vrir og vender på det. Greit nok-drøssevis velger likevel forovervendt, men det blir ikke noe tryggere av den grunn. Stå nå for det valger som er tatt og ikke lat som om det ikke er tatt på tross av sikkerheten

Skrevet

Synes det stort sett er folk som føler seg truffet av noe som drar frem begrepet "dårlig mor" her, jeg.

Debattene her omhandler oftest hva som er optimalt/best. Det betyr ikke at man er en dårlig mor selv om man ikke gjør det flertallet synes er best i 100% av tilfellene, og det ser jeg sjelden noen påstå heller.

Dårlige mødre og fedre er de som utsetter barna sine for omsorgssvikt. For det skal det temmelig mye mer til enn et gjennomsnittlig kosthold eller et avslappet forhold til bakoversnuing av bilseter.

Skrevet

Godt skrevet Lykke*Li kunne ikke ha vært mer enig.

Skrevet

Jeg har aldri brukt begrepet "dårlig mor" i en sånn sammenheng. Du er rimelig hissig her, og tåler jo overhode ikke saklige argumenter. Sånne som deg kjeder meg...

"OMG" - ha ha. Hvor gammel er du egentlig?

Skrevet

Hvis jeg kjeder deg så lurer jeg på hvorfor i all verden du svarer så iherdig på innleggene mine??!!

PS: Man spør aldri om en kvinnes alder!

Skrevet

Godt svart -<<- ..

Jeg tror derimot noen føler seg tråkket på tærne av og til, og dermed føler et behov for å hevde seg selv - og sine valg.

Hvem har egentlig satt standarene for hva en god mor er når det angår søtsakdebatten feks.

Og som -<<- skrev så skal det langt mer enn dine overnevnte punkter til for å bli betegnet som en dårlig mor. Det er nok langt mer graverende ting som ligger bak et slikt begrep.

Skrevet

For MEG er det helt merkelig at folk kan sammenligne det å sikre barnet sitt i bilen med å se på TV!

Mener absolutt ikke at noe av det kvalifiserer til tittelen dårlig mor, men jeg syntes det er bemerkelsesverdig at noen velger alternativ nummer to, det NEST BESTE, når det kommer til det kjæreste man eier.. Bakovervendt er det sikreste, hvorfor da velge noe annet?

Skrevet

Veldig enig med HI!

Eg har ofte tenkt at eg må være ei skikkelig dårlig mor, og at kven som helst andre ville vært mykje bedre istand til å ta seg av ungane mine enn meg.Men, etter ei runde (eller tre) med meg sjølv har eg komt fram til eit par ting.

-> Så lenge du ikkje driver med direkte omsorgsvikt o.l, så er ingen andre enn DU best for dine unger.

-> Unger har godt av å kose seg litt dei og, f.eks med kjeks til til ettermiddagskaffien. Så lenge det ikkje blir hauger og dunger med snop og søtt kvar einaste dag.

-> Eg veit best ka mine unger trenger. (F.eks har begge mine unger hatt behov for fast føde før dei vart 6 mnd)

-> Unger KAN bli trøtte og slitne og trenge å slappe av litt, f.eks med ein film.(Eg er ikkje tilhenger av å la unger sitte foran tv`en heile tida. Men barne tv kvar dag, og ein film av og til går heilt fint)

-> Eg drar ikkje ungane mine ut om det øsepøse regner og blåser, for då har eg ikkje lyst ut sjølv en gang..

-> Eldste min sitter forovervendt, og det har han gjort sia han var rundt eit år. Det er fleire grunner til det, som eg ikkje går inn på her. Men, vi sikrer han så godt som VI kan, sjølvsagt.

-> Eg ser på ka som er anbefalt, det gjer eg, men etterpå ser eg på ungane mine og finner ut ka som er best for DEI.

-> Ungane mine kan ikkje, og skal ikkje, pressast inn i ein firkanta boks der det står at sånn og sånn SKAL alle unger være. For mine unger er heilt egne og ekte mennesker.

-> Det som funker for noken funker ikkje alltid for andre.

-> Det viktigaste er at ein stoler på seg sjølv og sine avgjerelsa.

Ein må sjå på heilheten. F.eks, så har vi spist pannekaker til middag idag, det er jo ikkje spesielt sunt...men så spiser vi noke sunt ein anna dag. Det veier opp.

Den gyldne middelvei kallast det.

Det viktigaste er å ikkje gå for langt, verken den eine eller den andre veien.

Ingen andre enn DU er den beste mor/far for DINE barn. Stol på deg sjølv.

Skrevet

For noen er les:dine ord det NEST BESTE, det beste alternativet.

Skrevet

Fordi noen av oss har grunner som gjør at forovervendt er den eneste løsningen. Jeg er en av de som ihvertfall skulle ha bakovervendt til minst 4 år - og så endte det med at vi måtte snu når snuppa var 10 mnd.

Skrevet

jepp. For MEG skrev jeg jo.. =)

Skrevet

Helt greit det, men for enkelt er det vanskelig å innrømme at det faktisk ikke er det beste valget å la barnet sitte forovervendt - tenker trafikksikkerhetsmessig. Latterliggjøring av det tryggeste alternativet synes jeg er noe tull (Tenker på tråden lenger ned her.) Uansett hvordan man vrir og vender på det så er ikke forovervendt tryggest.

Skrevet

hvis du tror du blir sprø...hvorfor lage et helt nytt innlegg om det da??? da starter jo du på nytt

Skrevet

En eller annen forsker burde kaste seg over denne siden, hvis det ikke allerede er gjort.

Skrevet

Det her kunne jo faktisk blitt en interesant diskusjon då.

Skrevet

Jeg må få lov til å presisere at det var ironisk ment å sette spørsmålstegn ved min utførelse av foreldreskapet fordi jeg ikke kunne podens personnummer.

Det var bare enda et element jeg ikke hadde sett at sto i stillingsinstruksen.

Bare for å ha det klart! Siden det var jeg som startet tråden om personnummer

Skrevet

Enig i det. Jeg har ingen problemer med å si og mene at bakovervendt er det tryggeste, men dessverre så kan ikke vi ha det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...