Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Jeg tror jeg har en ganske trang vagina.. Har alltid syns det har vært noe ubehagelig under samleie, til mannen liksom har "åpnet" gangen litt.. Om dere skjønner... Men har jeg da større sjanse for å revne under fødsel??
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Nei tror ikke det. Modningsriene åpner deg opp til 10 cm som hos alle andre.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Tror kanskje hun tenker på utvendig reving, og da spiller det jo ingen rolle om man har ti cm åpning i livmorhalsen da!!! Det har jo ingenting med selve vaginaen å gjøre. Har tenkt på dette selv. Har kjøpt meg fødselsdorberedende olje, så får det bare gå som det går.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Takk for svar begge to! jeg mente utvendig ja... har også kjøpt meg jordnøttolje, så skal prøve å tøye litt.. men har ikke helt troen på det, men skader ikke å prøve!!
Phantom´ Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Tror denne tøyinga og smøringa er bare noe tull. Smurte med nr 1 og revna litt. Smurte ikke med nr 2 og måtte ikke sy et eneste sting... Blir ingen smøring på meg denne gangen heller... men det skader nok ikke å gjøre det heller. Tror bare at det kommer det som kommer. Både når det gjelder å revne og når det gjelder strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 jeg har tro på å smøre og tøye litt. (ikke alle som er vid som ei låvedør vet du, heheheheh- bare kødda) men jeg tror det er litt mer vida ut der andre gangen man skal føde. jeg smurte meg med jordnøttolje første gang og sydde kun et pyntesting som de kallte det. jeg har tenkt til å gjøre det nå også. skader jo ikke, bedre å prøve det enn å revne skikkelig og tenke ," tenk om jeg ikke hadde revnet så mye hvis jeg hadde smurt meg") (ps jeg har også alltid hatt følelsen av at jeg er litt "trang"
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Tror ikke det har så veldig mye med saken å gjøre. Opplevelsen av å være trang eller ikke har en del med musklaturen i skjeden, grad av fuktighet ol. å gjøre. Revning handler dessuten en del om hvordan og hvor fort ungen kommer og hvordan man "jobber" under pressinga. Jeg er lita nedentil og det har gått helt fint begge gangene. Bare en liten utvendig rift med nr. 1 (ble tatt med vakum...) og en liten innvendig med nr 2 fordi fostervannet ikke var gått, noe som medførte unødvendig pressing.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Jeg var også litt urolig for dette tidligere, da jeg har samme problem. Jeg revnet ingenting sist. Tror det har litt å si hvor fort babyen kommer, og fødestillingen. Jeg lå på siden, og følte at dette var en god måte å ligge på. Har hørt om mange som ligger på ryggen, og revner endel. Søsteren min satt på huk første fødselen, og fikk totalruptur :/ Hun lå også på siden 2.e gang, og revet ikke noe.
Adelina2 Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Tror heller ikke at smøring og tøying har noe å si..smørte selv masse forrige gang ..redd for å revne..jeg revnet totalt..så det hjalp ikke meg noe
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Jeg følte meg også veldig trang, men den vider seg ut. Grunnen for at jeg revnet litt, 4 stink innvendig og 4 utvendig, er nok fordi jeg måtte opp på fødekrakk fordi det gikk for sakte og barnet ble stresset, og da gikk det så fort på slutten. Så det har ¨nok mye å si hvor for fødselen går
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Vet ikke hvordan man kan vite at man er "trang", har jo aldri kjent hvordan andre jenter er? Tror det har mer med om man slapper av i muskulatur under penetrering eller ikke... Jeg er ikke spesielt "trang" tror jeg, men revnet (innvendig mest) og måtte sy 20 sting (som jordmor mente ikke var mye!? hehe...) Sønnen min kom relativt fort på 2-3 pressrier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå