Gå til innhold

Grøsser bare av å lese om amming!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser tråder innpå her om brystpumper, ammebher osv. Bare å tenke på amming får meg til å grøsse. Fikk en voldsom brystbetennelse som utviklet seg til en absess sist, og jeg ble hele tiden fortalt at jeg måtte fortsette å amme etter oprasjonen. Nå har jeg tatt mitt endelige standpunkt. Det blir ikke noe amming på denne moren her denne gangen. Kom fram til det isted da jeg satt og skeiv lapp over de siste tingene jeg trengte å handle inn. Fem avent tåteflasker med smokk og flaskebørste ble føyet til listen. Er lettet over å ha tatt det valget. Har gått å grublet over det hele svangerskapet. Kommer til å prøve å amme de første dagene, for da er det jo viktigst, men så er det slutt.

Jeg vet det er sunnest og amme hvis man kan. Men dette gikk fysisk og psykisk utover meg sist. Det skal det ikke denne gangen.

Kos dere med ammingen jenter, men ikke forsett hvis det ikke er riktig for dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med valget ditt ;o) Man skal ikke amme for enhver pris. Så kos deg på den måten du kan med den lille når h*n kommer :o)

Skrevet

Jeg kommer til å gi amminigen et verdig forsøk, men ikke for en hver pris. Men håper selvsagt at det skal gå fint.

Generelt synes jeg amming eller ikke skal være mammaens valg, så jeg støtter valget ditt når det er det riktige for deg :)

Skrevet

Jeg kjenner til flere babyer som kun har fått morsmelkerstatning fra fødsel, og de har vært mye mer friske enn mine barn i alle fall! :-) Så det trenger ikke være negativt. Jeg forstår godt valget ditt, og du skal uansett svar her ikke tenke på annet enn at dette vet du best selv, og det valget du har tatt er det beste for deg og din baby med de forutsetningene du sitter med! Det går helt fint an å kose seg med å gi babyen flaske også! :-) Tips: Jeg måtte gi flaske i tillegg fordi jeg ikke hadde nok selv, og slet med å få barna til å ta flasken. Prøvde Nuke sine flasker, og disse tok begge guttene med en gang! Brukte da av den typen som ligner vanlig smokk, og som har smal ring (de har også flaskesmokker som har bred ring, slik som Avent, men disse har en litt annen form. Kan hende de er like bra, forresten....).

Lykke til :-)

Skrevet

For min del håper jeg det går med amming denne gangen, men jeg skjønner veldig godt valget ditt. Det er ikke moro når alt går i mot en og man prøver og prøver. Det går på bekostning av så mye annet, den kosen og hyggen man skal ha med en baby i hus f.eks. Lykke lykke til!

Skrevet

Kunne ikke hvert mere enig!!!!

Kan jeg ikke amme så kan jeg ikke,det er det jeg tenker...

Er søren me så mye annet som skal nytes og få på plass enn at man skal slite seg ut psykisk på den hersens amminga!!

Skrevet

Jeg hadde ammeproblemer sist, og funker det ikke denne gangen blir det pumpe, for det funket greit.

Skrevet

Da håper jeg du klarer å få ut den melken som kommer... for jeg skulle ikke amme, men fikk betennelse av at melgen ikke fikk kommet ut jeg da og måtte til slutt håndpumpe meg litt og litt.

Skrevet

HI her.

Skal på føden til samtale til uka, og skal spør de der hva som er best å gjøre for å stoppe produksjonen raskt, slik at ikke det blir spreng. Jeg blir faktisk nesten svimmel om å bare skrive om det. Det var så vanvittig vondt sist, samtidig som jeg ble utsatt for et enormt press om å fortsette å amme fra helsepersonell. Var ganske ung da, og hadde ikke bein nok i nesa til å si stopp. Føler det er en litt annerledes holdning til dette med amming nå. Var et stort fokus og press på dette for fem år siden.

Takk for positive tilbakemeldinger :)

Skrevet

Jeg fikk noen piller av min lege for snart 8 år siden da jeg valgte å slutte å amme datteren min. Fikk det ikke til og da snakket jeg med legen og fikk resept på noen tabletter som gjorde at jeg sluttet og produsere melk. Masse lykke til!!

Skrevet

Finnes det! Så bra! Nå ble jeg glad, for jeg har vært bekymret for den stoppen. Tusen takk for tipset!!!! :)

Skrevet

Lykke til med valget ditt... vil bare komme med et tips:)

Fra gammelt av (og fremdeles i noen andre land) så brukte de hestemelk om man ikke hadde melk selv. Det er svært likt morsmelk - og brukes mot kolikk også. Så har man et annet alternativ som inneholder det mme ikke har av antistoffer osv.. www.hestemelk.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...