Gå til innhold

bestille fødeplass??er det noe nytt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser folk her inne snakker om å bestille fødeplass på sykehus. Er det noe nytt??Eller noe som bare gjøres i oslo?Jeg bor i Tønsberg og sist jeg fødte for 4år siden var det aldri noe snakk om det iallefall. Noen som vet hvordan det er i tønsberg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde det skjedde på første svangerskapskontroll når alt papirarbeid gjøres, og da sender en jo inn papirene til søknad om ultralyd også... jeg har ihvertfall ikke gjort noe selv aktiv der... jordmor og lege har ikke sagt noe om det..

Skrevet

Da har da alltid villet vite om deg før du kommer og skal føde?

Skrevet

jeg går til jordmor/lege som har ul selv, skal ikke på sykehuset på ul.Får høre med jordmor neste kontroll da. Men har aldri hørt om det i tønsberg før.

Skrevet

ja vel, men da gjorde sikkert legen eller jordmor på helsestasjonen det sist. Hva om jeg kommer 3 uker før jeg har sagt da??????(bare for å være litt vanskelig)

Skrevet

Jeg bor i Kristiansand og her er det ikke akkurat noe spørsmål om hvor man vil føde, kun et alternativ.

Så jeg tror det kun er på steder med flere muligheter dette er aktuelt.

Jeg har selv aldri måtte sende inn søknad!

De på sykehuset har papirene dine fra før av vil jeg tro....

Skrevet

Jo, det er jordmor eller legen som gjør det uansett.. Spiller det noen rolle om du kommer tre uker før du har sagt? De på sykehusene vet nok at fødsler er vanskelige å forutse....MEn det er jo greit at de har noen form på papier på deg før fødselen...

Skrevet

Tror det gjelder i osloregionen siden her er det fler steder å føde. Jeg flyttet hit etter fødsel i Bergen der det ikke var noe å lure på pga ett sykehus. Her har jeg fått plass på sykehuset som jeg har vært på til UL. Selv har jeg ikke gjort noe kun fått beskjed om hvor jeg er registrert.De har lister med terminer liggende på "ditt" sykehus slik at du er ventet i den perioden du har termin. Skulle tro at i Tønsberg der er det ikke noen tvil siden det er kun en fødeplass der...?

Skrevet

Jeg bor i Østfold hvor det bare er ett sykehus, men har valgt å føde i Akershus. Ga bare beskjed til legen, så sende han søknad til Ahus.

Skrevet

Rettelse: Er flere sykehus i Østfold, men bare en fødeavd.

Skrevet

her i bergen har eg og hørt snakk om det, men da jeg fødte i fjor sa ikke jeg noe om hvilket sykehus jeg ville på.

mellom meg og sambo vurderte jeg bergen og voss, men det visste ikke legen, da tingene skjedde på nyttårsaften, ringte jeg haukeland, pga jeg ikke orket å kjøre halvannen time til voss...

tror egentlig det er noe man må gjøre på små plasser kanskje?

Skrevet

Siden du bor i Tønsberg trenger du ikke tenke på å søke plass. Du har automatisk plass på SIV. Dersom du ønsker å føde andre plasser - Skien f.eks. så må du søke om det.

Jeg har født to ganger i Tønsberg, så dette blir min tredje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...