Alabana Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Har dere truffet mennesker som har vært rammet av polio? Jeg har truffet flere gjennom jobben. ( jobber med flyktininger ) De sitter i rullestol eller har forkrøpla bein de såvidt kan gå med. I Norge har vi vært forskånet for dette de siste årene takket være vaksine. Flyktninger må også sjekkes for tuberkulose, en sykdom som har vært utryddet i Norge takket være vaksine. Naive sjeler som er motstandere av vaksine. Verdens helseorganisasjon jobber for vaksine i den tredje verden for å redde barn, og her sitter noen navlebeskuende foreldre i Norge og har så innmari peiling. Nå logger jeg av, for jeg blir så oppgitt over enkelte her inne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Nå har til og med Folkehelseinstituttet Direktør Geir Stene Larsen påpekt at BCG vaksinen ikke har noe betydning for at tuberkolse gikk ned, men at bedre hygiene, bedre ernæring, smittebeskyttelse i form av isolering som har vært av betydning. Til og med forskerne sier at BCG-vaksinen ikke virker! Poliovaksinen ble innført når polio nesten var på 0-punktet her i landet, og til og med land som ikke vaksinerte. Forøvrig så ser man til og med etter omfattende vaksinering at epidemier som Poliomyelitt har økt etter innføring av vaksinasjon, så det du sier er bare pissprat. Hvis du innehar mer kompetanse på området enn forskerne som har kommet frem til dette, inkludert sjefen for vaksinering i Norge, så bør du vise dobbeltblindtstudier og ikke noe hallelujainspirert piss du får servert fra helsestasjonene:-) Dessuten så synes jeg det er utrolig morsomt at kreftstatistikken eksploderte etter innføring av poliovaksinen i 1958!!! Men hva gjør man ikke når man tross alt er hjernevasket av farmasøytindustrien og ikke i stand til å lese seg frem til egne meninger og tanker omkring dette med vaksinasjon!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Hihi. Jeg har diskutert med deg flere ganger inne på vaksinedebatten. Morsomt å se at den samme argumentasjonen bare kverner på igjen og igjen, med krav om "dobbeltblinstudier" osv. Og vittig at det bare er når forskere sier noe du er enig med dem i at du ikke bekylder dem for å være uvitende, korrupte, hjernevaskede eller hva det nå er du mener de er alle sammen.
hit og dit Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 TBC er utrydda i norge på grunn av levestandard og medisiner. Vaksina mot TBC er ein av dei mest usikre som er i forhold til virkning. I USA der BCG ikkje er ein del av vaksineprogrammet så er andelen TBC lavest! Medisinene som er i bruk mot TBC har skapt resistente bakterier, og det er derfor no bakterier som er svært vanskelige å behandle. Med å vera vaksinert i forkant så kunne dette vert forhindra. Dette er ikkje eit innlegg MOT eller FOR vaksiner, men ein oppklaring i forhold til TBC. Vaksiner, medisiner og sjukdom er faktisk komplisert, og ikkje eit enten eller tema, meiner eg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 OK, la meg prøve å forstå din (idiotiske) logikk, Dr.Ypper, når du sier at det er merkelig at KREFTSTATISTIKKEN økte etter innføringen av poliovaksinen i 1958. Det er altså i år 50 år siden den ble innført. Og ganske riktig: de siste 50 år har vi hatt en betydelig økning av krefttilfeller. Rundt 1955 var det nesten like mange kvinner som menn som fikk kreft. Etter år 2000 er forekomsten doblet hos menn og økt med 70 prosent hos kvinner. Men 80 % av krefttilfellene forekommer hos folk som er over 55 år. Altså blant de som IKKE har fått poliovaksinen. Kan du forklare hvordan disse skal kunne ha sammenheng med poliovaksinen???????????????????????????????
Tally Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 17. oktober 1951 fikk norske leger plikt til å melde inn krefttilfeller til kreftregisteret. Skal man "bare" lese statistikk, så er det muligens ikke så mange som fikk kreft i Norge før denne datoen... Den første sendingen med poliovaksine kom til Norge med fly 4.oktober 1956. Hvilken krefttype var det som eksploderte etter 1956, da? Alle typer? Eller kanskje lungekreft og andre tobakksrelaterte krefttyper? Synes å huske at røyking i "alle" samfunnslag ble skikkelig populært i tiden rett etter annen verdenskrig. Men det er sikkert bare tilfeldigheter...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Neida, alt sånt kommer av vaksiner (pluss de onde menneskene på FHI).
Tally Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 "Poliovaksinen ble innført når polio var omtrent på nullpunktet her i landet" Mellom 1950 og 1954 var det over 4 000 poliotilfeller med lammelser i Norge. Mer enn 500 døde. I 1956 begynte vaksineringen. (http://www.tekniskmuseum.no/medisinskmuseum/sunn_sjel/polio.htm) Jeg vil ikke akkurat kalle det et nullpunkt... Polio er en sykdom som har kommet og gått, men etter at vaksineprogrammet startet i Norge, har vi ikke hatt noen epidemi slik de hadde før i tiden. (http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322841)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Han kunne visst ikke forlkare det, anonym 18.08.
Drømmemagen Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Signerer Tally (slenger meg inn i debatten igjen; skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder...). Dryppert slenger rundt seg med tall og "fakta" fra gud vet hvor. I et annet innlegg påsto han (stikk i strid med info fra britiske helsemyndigheter) at oppblussingen av meslinger i Storbritannia skyldes vaksinen. Helsemyndighetene, derimot, legger skylden på manglende vaksinering av barn (da mange foreldre lot vær å vaksinere barna sine i etterkant av kvasistudiet til Wakefield) Jeg, min enkle lille sjel, stoler fortsatt på Folkehelseinstituttet. Ikke at jeg mener de er ufeilbarlige, men jeg har mer tiltro til dem enn konspirasjonsteoretikerne her inne som mener de er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien og gladlig ofrer barna våre på profittens alter. I infobrosjyern for vaksiner står følgende: POLIOMYELITT er en virussykdom som vanligvis gir forkjølelses symptomer, smerter i kroppen eller magesyke. Den kan gi hjernebetennelse (encefalitt) og kan føre til varige lammelser. Dødsfall forekommer. Før vaksinen kom i 1957, var det årlige polioepidemier i Norge der flere hundre barn og ungdommer fikk varige lammelser. Opptil 10 % døde. Etter at vaksinasjon ble innført, er syk dommen under kontroll i Norge og en rekke andre land. Europa ble erklært poliofritt i 2002, men syk dommen forekommer fremdeles i flere land i Afrika og Asia.Uvaksinerte personer kan bli smittet under reiser og kan smitte andre uvaksinerte etter hjemkomst. Men, dette er selvfølgelig bare propaganda fra FHI.... Bedre å stole på lekedoktorer på nettet.
innMariSterk Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Det nytter ikke å snakke fornuft til fanatikere - hadde det vært mulig ville al-qaida vært arbeidsløse... Idiotene som ikke vaksinerer kan takke oss med sunn fornuft for at ungene deres ikke får sykdommer som vaksiner har klart å utrydde. Dere tror vel heller ikke på at renslighet og hygiene er faktorer som spiller inn når det gjelder spredning, så jeg antar at hjemmene deres har det "sunne preget" som må være typisk for vaksinemotstanderfanatikere, altså fullt av dritt og lort - alt for å fremme immunforsvaret! Stå på, så satser vi på at dere ikke får tuberkulose, polio eller malaria og magesjau når dere er på reise (ps anbefaler egentlig ikke at dere reiser til fremmede land der de ikke har vårt vaksineprogram - for helsa deres altså....................)
Drømmemagen Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Fint hvis du kan komme med henvisninger, Dryppert. Fant dette fra Geir Stene-Larsen i Tidsskriftet for leger (nr 1, 2006). Ikke akkurat en innrømmelse om at BCG-vaksinen ikke virker? Bedre levekår eller ny medisin – hva var viktigst? Hvilke faktorer som har spilt størst rolle, varierer fra sykdom til sykdom. For tuberkulose var utvilsomt bedringen i de generelle levevilkårene det viktigste. Den store nedgangen ituberkulosedødelighet inntrådte før BCG-vaksine og effektive antibiotika ble tilgjengelig i slutten av 1940-årene. Men vaksinen og legemidlene har vært viktige for å holde sykdommen borte i så høy grad som vi senere har klart. Likeledes var dødeligheten av kikhoste betydelig redusert før vaksinen ble innført i 1952, likevel gjennomgikk de fleste barn en langvarig og plagsom sykdom, og hvert år var det noen som fikk varige hjerneskader som følge av sykdommen. For poliomyelitt var forholdene annerledes. Risikoen for alvorlig sykdom med lammelser er minst når man smittes som spedbarn, den øker med økende alder. Bedrede hygieniske forhold, spesielt bedre vann- og kloakksystemer, gjorde at folk generelt ble eldre før de kom i kontakt med poliomyelittsmitte. Derfor ble epidemiene større og alvorligere opp gjennom årene, helt til vaksinen ble innført i 1956 og sykdommen etter hvert ble helt borte.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Cinta 07. du sier jeg slenger rundt meg med påstander? Hva du prøver med Wakefield er bare pissprat! Jeg svarer på det dere etterspør senere i dag, da jeg skal ut nå:-) Og InnMariSterk Her inne er du kategorsiert som den mest hjernevaska og idiotiske og forelderen som finnes!! Hvis du kan dokumeneter påstanden din så gjør det, eller du kan holde deg unna! Som regel er det bare meninger du lirer fra deg:-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 legetidsskriftet er ikke noe bibel vennen:-) En grei manual å lese, men hvis man velger ut de riktige kildene så får man som regel det svaret en ønsker også i følge legetidssskriftet:-) Så ei grei nok blekke å bruke som resten av blekkene:-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Du, Dr-Yppert kan jo ikke dokumentare det du påstår, så hva er dette tullet med å kreve dokumentasjon hele tiden.
Tally Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Er tuberkolose utryddet i Norge, sier du? I 2006 var det 56 norskfødte som fikk tub og 238 utenlandskfødte. (http://www.med.uio.no/dsl-onh/undervisnnett/2007/2007%2009%2013%20Tuberkulose_ONH.ppt) Men det er jo mulig at de ble smittet i utlandet, hva vet jeg. Tuberkolosetilfeller er ikke spesielt lavt i USA, tvert i mot. Canada og de fleste land i Europa har en lavere forekomst av tub. USA ligger på samme nivå som de fleste landene i Sør-Amerika, mesteparten av Afrika og de fleste tidligere østblokklandene. (Samme referanse som ovenfor) Hvis du skal komme med oppklaringer om noe, så vil jeg gjerne at du legger med linker eller referanser så jeg kan lese og gjøre meg opp en mening jeg også. :-)
hit og dit Skrevet 6. januar 2008 #18 Skrevet 6. januar 2008 Hehe, neste gang. Dette var bare ting som er blitt presantert meg i ein offisiell sammenheng (eit anna universitet enn UIO). Så klart at det blir bare mitt ord mot dine referanser. På internett hadde eg heilt klart stolt på referansen. TBC er ikkje utrydda i Norge, det var feil ordvalg av meg. Den er imdlertidig holdt svært lav. Dei fleste er smitta i utlandet, og eldre kan ha oppblyssing av gammel infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 se på de andre trådene så vet du hva jeg prater om dokumentasjon for påstander:-) Men slapp av anonym, når dagen er omm så legger jeg ved alle dokumentasjoner på 1 ny tråd, så du har litt sengelektyre i mange år fremover:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå