mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 har i de siste tre ukene vært ganske forkjølet. kaster opp på grunn av slim og vondt smak på grunn av slim. var litt bedre i starten av uka, men har blitt mye værre igjen nå... sprenger i hele ansiktet og hodet verker.. har tatt paracet med tar jo ikke bort alt ubehaget... har gått med litt for mye nesespray og syns jeg.. men har ikke hatt mye valg... jeg gjør ikke annet en å spy om jeg blir for tett.. sover dårlig på grunn av dette... har veldig lite energi... spesielt om morran... blir helt rar i kroppen siden maten ikke vil holde seg i magen... når jeg har fått opp slim og løst opp litt i nesa går det bedre.. da beholder jeg maten det meste av dagen.. men blir begrenset matlyst og på grunn av dette... går noen timer hver morra på å komme i gang... sliten........ minner veldig om bihulebetennelse.. har hatt det en del ganger før... gult, slimete snørr, verker i ansiktet, vondt smak i munnen og gjør vondt å bøye seg fremover.. vet ikke hva jeg skal gjøre... er det noen vits i å ringe lege? får vel ikke noe annet av han når jeg er gravid eller?? er i uke 17..
Mammaen til Turid Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 en bør vel alltid snakke med legen om en mistenker bihulebetennelse vel..? om det så er, så får du jo råd om hva du skal gjøre, evt. at en kan få no pencilin eller no... i tillegg er du jo gravid, du bør ta vare på deg selv da...
trillemamma Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Av og til er det bedre med medisinering for at mor skal bli frisk. Ta deg en tur til legen du. :-) Det skader jo ikke.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Tror nok du får mere fornuftig ut av en lege enn her inne. Er det bakteriellet bør du jo gå på penicillin eller antibiotika. Og det kan gravide ta. Ikke så mye å velge i nå når du er gravid, men er du heldig hjelper det! Synes du skal ringe legen jeg.... Og i stedet for nesespray kan du jo prøve nesehorn og saltvannsløsning, fåes på apotek!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2008 har brukt saltvann og, men løser ikke opp noe.. det får ikke opnet slik at jeg kan puste med nesa, får ikke trengt inn... nesespray funker om jeg ligger med hodet bakoverbøyd en stund etterpå.. må nok ligge et kvarter før det blir hull nok på slimet til å komme seg innover... hvordan er det med nesehorn?
~falck~ har fått baby! Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har det samme som deg og var på legevakten også... Legen der ringte vakthavende gynekolog der jeg skal føde også fordi jeg har så høyt blodtrykk! Legen på føden sa kun at det måtte gå over av seg selv. Var ingenting jeg kunne få annet enn å ta Paracet.. Fikk ikke ta Otrivin engang!! Fikk bekjed om å bruke saltvann... Så her går jeg med en infeksjon som IKKE vil gi seg:( Hatt i 2 uker nå og det værste er trykket i hodet!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 har fårr litt feber også.. vil nok ikke gi seg dette... har hatt det mange ganger før.. har alltid vært nødt til å fått noe for det... har aldri gått over av seg selv... kan ikke gå slik for lenge heller... har spydd hvar dag i omtrent tre uker.. før det var jeg frisk i to... før det igjen har jeg vært kvalm og kastet opp flere ganger om dagen... sliter på dette... både kropp, sjel og guttungen... og spesielt tennene på grumm av oppkast så lenge... noen tips?
Mammaen til Turid Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 RING LEGE PÅ MANDAG, evt. legevakt ikveld/morgen... kan ikke gå slik, kjære deg..
Labambie Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Jeg fikk til slutt antibiotika av legen.. Jeg tåler ikke vanlig penicillin og ery-max kan man ikke få når man er gravid,så fikk en sort som heter Dalacin. Svak da.. Så er ferdig med kuren nå,men er enda ganske skrall.. Men få deg antibiotika som du kan ta,og paracet.. Jeg fikk også Pinex Forte av legen mot smertene i ansiktet når jeg skulle sove.. Av nesespray kan du fint bruke Rhinox! Den er helt trygg for gravide.. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå