Gå til innhold

dere som har astma og er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe spesielt med deres svangerskap pga astmaen?

eller har dere fått noen spesiell beskjed i forbindelse med det?

generelt hva vet dere om astma og graviditet?

håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:-) Jeg har astma,men klarer meg foreløpig uten medisiner i sv.ska

et-er i fin form:-) Eneste jeg virkelig er plaget med er tett nese!!! Du da?

Skrevet

hei.

Jeg har ikke blitt utredet for astma, men hver vinter de siste årene så har jeg blitt veldig tett og tungpusten og hoster.

Så tenkte å spør om en puste prøve etter jeg blir kvitt forkjølelsen jeg har nå.

men så du kan ikke ta medisiner under svangerskapet?¨

og går det ut over ungen med f,eks at lungene ikke blir utviklet fullt ..eller andre ting.?

Skrevet

nesj.. men dersom en er plaget med astmaanfall bør en jo ikke slutte på medisiner, da risikerer en jo anfall og det er jo ikke no gøy for hverken mor eller barn.. på helsekortet mitt står det oppført astmamedisiner selv om jeg ikke har brukt på snart et år, bare i tilfelle jeg får anfall..

tatt nese er vel normalt vil jeg tro.. hovne slimhinner og hormoner, det er no herk med tett nese..! våkner midt på nettene og hiver etter pusten..

Skrevet

Jeg har veldig mye astma!! Bruker medicin dagligen, det er ikke noen fare før fostret... De fleste får vanskligare å puste ju større fostret blir men før meg var det omvent!! De siste ukerna i mitt førra svangerskap njøt jeg av å kunna puste så godt!!

Den medicinen jeg bruker (å sikkert de fleste andre med astma) har en liten bivirkning... fødselen kan bli førskjuven litt!! Men vad med å gå noen dager ekstra med magen å kunne puste godt???!!!

Lykke til!!!

Skrevet

ok, takk for svar!

så den eneste bivirkningen i forhold til barnet er at fødselen kan bli litt forskjøvet.

takk takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...