tuttelura Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Hei! Før jul mottok vi brev fra RH om at de ville jeg skulle gå på en kur med Pergotime og ta blodprøver osv. Når svarene fra prøvene hadde kommet, ville de ta stilling til hvilken behandling de kunne tilby oss. Noen som har gjort på samme måten? Jeg har hele tiden tenkt at først lap så videre behandling osv. Kan jo godt være at det også blir sånn, men i og med at de ville ha ny runde med Pergotime, så ble jeg litt i stuss på veien videre.. Hva tror dere kloke damer??:-)
LilleVakreAnna Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Trur dette er vanlig prosedyre. Man må ta pergokuren og blodprøvene for å se om man har eggeløsning. Jeg hadde gjort dette før, da vi starta utredning ved vårt lokale sykehus, men RH ville ha så nye blodprøver som mulig så jeg måtte gjøre det igjen. Hvis blodprøvene er fine er kanskje lap neste steg. Jeg slapp det, siden mannens sædkvalitet var så dårlig at det ikke spilte noen rolle om jeg har tette eggledere. IVF ble det uansett. Lykke til!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Gyn jeg ble henvist til på Ahus er veldig grundig,då passet på at alt av prøver ble tatt før hun henviste oss videre til Riksen. Har du tatt prøver tidligere?De vil vite hvordan forskjellige hormon nivåer er til de forskjellige tidene i syklusen.I tillegg må begge ta prøver for å undersøke hepatitt,hiv o.l. Har du gått på pergo før?De vil sikkert vite hvordan du reagerer på homontilskudd. De er veldig flinke på Riksen,vi var veldig fornøyde der! Flinke til å følge opp. Masse lykke til!
tuttelura Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 Takk for svar:-) Jeg har gått på 3 runder med Pergo tidligere, men det er vel over 1 år siden, så det er nok derfor de vil ha nye prøver. Helt greit for meg:-) Har fått påvist eggløsning av Pergo tidligere og jeg merker også godt nå at jeg har eggløsning, eller ihvertfall symptomer på det... Vet ikke hvorfor, men jeg håper liksom jeg slipper lap, selv om det sikkert er det beste osv osv.. Men, må jo regne med å gå gjennom ting man ikke vil i denne prosessen også.. Vil jo i utgangspunktet ikke gå gjennom prosessen i det hele tatt, men må man så må man...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Det er mye stress og slit,men det er nesten glemt den dagen du får pos test:-) Får bare håpe du slipper unne med èn runde!
Alvepia *happy mum* Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ble send på akkrat det samme. først pergotime, + masse blodprøver. så etter 3 mnd prøving ble jeg kalt inn igjen hvor dem/vi besteme å sende søknad videre til ivf behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå