-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 jeg spurte helsesøster om dette og hun mente at jeg ikke skulle gi noe vann før vi begynner med grøt o.l rundt 4 måneders alderen=)
Sol + spire Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Heisann..jenta mi er 5mndr og vi har ikke begynt med vann enda, men på onsdag skal vi spørre på helsestasjonen om vi kan begynne. Det er jo ikke skadelig å drikke vann da så kan sikkert bare begynne. Lurer litt på dette selv for det kan jo rett og slett hende at de bare er tørste noen ganger og da kan det jo være greit med vann...
Sol + spire Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Til Storken Airline Sa de noe om hvor mye vann en kan gi dem?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Vi begynte å gi kokt vann da hun var 6 uker gammel. (hun er 3 mnd nå) Spurte helsesøster som sa at det var helt greit. Jeg fullammer henne, så det er ikke nødvendig å gi vann egentlig for morsmelken skal visst være tørsteslukkende nok. Men jeg synes det er veldig viktig at hun lærer å like vann og venner seg til at det er en naturlig tørstedrikk. I dagens samfunn er det altfor lett at barna blir vant med brus, juice og annen drikke med smak og da tror jeg at det er mye vanskeligere å lære dem å like vann etterpå. Dessuten skal vi ut og reise til varmere strøk snart og også av den grunn kan det være greit at hun er vant med å drikke litt vann. Når de er så små så er det viktig at ikke vanndrikkingen går utover næringsinntaket. De trenger masse energi og skal ikke drikke seg mette på vann. Vesla mi drikker bare noen slurker i ny og ne og hun har hatt en jevn og fin vektstigning hele tiden. For øvrig så trodde jeg at barn som får mme trengte vann i tillegg fordi mme ikke er tynn og tørsteslukkende i starten slik som me er, men kanskje det ikke gjelder fra starten? Uansett så har jeg vondt for å tro at litt kokt vann kan skade et friskt barn som spiser godt til måltidene.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Vår er snart fem måneder, har fått mme siden to mndr, men ikke vann ennå. Snakket med legen om dette som sa det ikke var nødvendig. Ikke farlig, men foreløbig unødvendig hva tørsten angikk. Forklarte hvorfor, men husker ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Det er sikkert litt forskjellige meninger ute og går hos helsesøstre og leger også. Vet om andre som har fått beskjed om å gi vann. Man får kanskje vurdere det litt selv også. Hvis barnet er fornøyd uten vann så er det jo greit, mens et barn som virker tørst kanskje trenger litt vann. Er jo forskjeller på babyer også i hva de trenger....
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 nei det glemte jeg helt å spørre om=/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå