madame Mim Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Er veldig nyskjerrig på faget. å lurer på om noen kunne beskrive litt hva det går ut på, arb tid, lønnsnivå osv=)
auro Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Er ikke laborant, men bioingeniør. 3-årig høyskole. Var det det du tenkte på?
Gjest otilie79:o) Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er laborant, og mayaya. Vi er begge utdannet laboranter, men jobber ikke som det da.
LizzyG Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Min svigermor er laborant. Hun jobber med å ta prøver av produktet de drivermed hvis ikke jeg har misforstått helt. Hun tjener i mine øyne veldig bra, nesten 500 000 kr.
Gjest otilie79:o) Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Da jeg tok fagbrevet, jobbet jeg på en fullgjødselfabrikk. Det var dagtidarbeid, fra 7.30 til 15.30. Jobben min bestod i å ta prøver av råvare, mellomprodukt og ferdigprodukt og utslipp, tillaging og kontroll av kjemikalier, kalibreringer og sånn generellt forefallende arbeide. Registrering og rapportering av prøvedata osv, arkivering og sånnt. Du kan også få jobb som laborant offshore, d er veldig lukurativt:)
madame Mim Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2008 tusen takk for svar=) noen veit hvor man kan ta den utdannelsen, og hvor lang tid det tar?
Gjest otilie79:o) Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Du tar først kjemi/prosess grunnkurs, så laboratoriefag VK1, også er det to år lærlingetid:o)
Gjest otilie79:o) Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Bør kansje legge til at du ikke får jobb på sykehus og sånn som laborant da, de bruker bare bio ingeniører (hadde lyst å jobbe der:/) Men hvis du er glad i matte og kjemi og sånn, så er det en super utdannelse å ta!
madame Mim Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2008 er utdannet sykepleier, følte meg ferdig med å jobbe på sykehus, o.l =) men det er nok stor forskjell på en bio ingeniør å en sykepleier da.....
mayaya Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg vil tro at en laborant med sykepleiebakgrunn kan få jobb på sykehuslab også, om den vil :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå