Gjest Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 vi skal snart prøve å ha barnevakt til vesla, og jeg prøver å tenke ut hvordan jeg skal få ordnet det med mat og sånn. Har prøvd å gjøre det til vane å pumpe meg litt ofte, sånn at jeg kan fryse litt melk som eventuelt kan gis når vesla har barnevakt, men det er ikke alltdi jeg får tid til å pumpe meg. Og så vet jeg ikke hvor mye mat jeg må beregne til henne på en kveld. Jeg fullammer, og har derfor ikke noen erfaring med morsmelkserstatning. Derfor er mitt spørsmål til dere som har litt peiling, om man kan gi morsmelkserstatning når man har barnevakt? Og hvor mye skal man i tilfelle gi? Jenta mi veier ca 6 kilo og er 2 1/2 måned gammel. Tusen takk for alle svar som dere gir!! Det hjelper meg masse!
line_n & sara Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 det enkleste for barnevakte, er å få nan som er ferdigblanda (altså kjøpt på kartong) den heller man bare oppi flaska, og setter flaska i kokt vann, (jeg bruker å sette den i et stort øl glass med vann rett fra vannkokeren) og vips, så er det klart til servering! alternativet er jo å blande selv, men det er jo mer stress, og hvis babyen gråter av sult, tar det jo litt tid å lage dette pulveret! hvor mye hun spiser, er veldig forskjellig! men jeg ville heller lagd for mye enn for lite! men hun spiser sikkert over 150 ml hvis hun er sulten! min lille tulle på halvannen mnd, spiser 110 ml når hun er sulten! jeg fullammer også, men blir nødt til å lage en flaske mme v leggetid, så får hun i seg en stoor dose, og sover godt! v puppen, sovner hun før hun er mett! vi fant ut at nan ikke var så bra for magen hennes, hun ble litt urolig av den når jeg måtte kun gi mme i noen dager pga såre brystvorter, da gikk vi over til hipp, som er pulver, og må blandes.. men hvis feks sambo ville tatt med seg snuppa ut på tur en dag, ville jeg nok sendt med ferdigblanda nan, for enkelhetsskyld! en gang i blandt går nok fint! lykke til!
mamsa Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Vi har gitt NAN når vi har hatt barnevakt,, synes det er mest lettvint for de!!! Og så lenge lille tassen blir mett er jo det det viktigste!! Koker ferdig vann , som vi har i kjøleskapet,, varmes det så i micron før barnevakten tar i pulver!! Kjempe enkelt!!! Lykke til, og kos dere med barnefri;-)
**Frøken84** Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 går sikkert kjempe fint!! men det kan være lurt å ta en "prøve" flaske først for å se om hun tar flaske og/eller mme=0)
amandita Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Dette bruker jeg! Også som 'kveldsmat' siden gutten var 5 uker. Nå er han snart 4 mnd. Gir over 220 på kvelden, og nu sover han fra ca 20-21 til 02-03, og igjen til 08-09. Mengde næring/melk regnes ca 150 ml pr kg pr døgn totalt. om ca 7 kg blir det 1050/5 (220 ml pr måltid) eller /6 175 ml pr måltid.
Mazza** Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 gutten min er 3.5 mnd og veier 6 kg. Han har fått mme når han har barnevakt. Kjøpte ferdig blandet Nan 1 , veldig kjekt. Han spiser ca 180 ml til hvert måltid , i en pakke nan er det 200 ml , så den holder akkuartt til ett måltid. Har ikke hatt noen problemer med det , men venn han til flaske før du skal bort, det er lurt Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå